معرفی جدید ترین بازی ها

معرفی بازی های ps3,pc,xbox,wii,androad

معرفی جدید ترین بازی ها

معرفی بازی های ps3,pc,xbox,wii,androad

گفت و گویی با Itagaki خالق سری فوق محبوب Ninja Gaiden

بنیان گذار ارشد استدیوی Valhalla Game اقای Tomonobu Itagaki ، خالق سری بازی های محبوب Dead or Alive  و  Ninja Gaiden است که سال های گذشته در استدیوی Tecmo فعالیت می کرد و سه سال قبل از این استدیوی جدا شد و خود اقدام به پایه گذاری یک استدیوی جدید نمود .این استدیوی در حال حاضر زیر نظر THQ اداره می شود و مشغول انجام یکی از پروژه های THQ است .در حال حاضر استدیوی او با مشکل مالی مواجه شده است و در صدد است تا یک حامی مالی مناسب برای استدیوی خود پیدا کند . با این حال در زمان مصاحبه خیلی عادی شانه های خود را بالا می اندازد و با لحنی ارام می گوید که همه استدیوی های تازه تاسیس مشکل مالی خواهند داشت و این مورد من را نگران نمی کند، او بیشتر درگیر پروژه های خود و نسل بعدی کنسول ها است .

اخیرا اخباری از THQ منتشر شده است که دارای مشکل مالی است ، تیم بازی سازی شما و مجموعه Devil’s Third ایا از طرف THQ حمایت می شوند و پروژه Devil’s Third با مشکلی مواجه نیست ؟
-البته این مشکلات ،  تغییراتی را برای ما در بر داشته است اما پروژه همچنان ادامه دارد و مشکلی در حال حاضر وجود ندارد .

.

پروژه Devil’s Third بعد از انتشار چند عکس و تریلر در وب سایت رسمی خود مدتی است که بدون هیچ نمایشی در حال ساخت است آیا در اینده شاهد انتشار تصاویر و تریلر های بیشتر از این پروزه خواهیم بود ؟چه مقدار زمان تا انتشار این بازی مانده است ؟
-در حال حاضر خیلی زود است که به این سوال جواب بدهیم .

.
ایا بازی برای انتشار در سال ۲۰۱۳ اماده می شود ؟
-بله

.
حال که چند سالی است شما برای THQ کار می کنید ،تفاوت ناشران غربی و شرقی را در چه می بینید ؟
-حدود ۲ سال و نیم است که برای THQ کار می کنیم . زمانی که من در ژاپن بازی می ساختم خودم نیز ناشر بودم و نمی توانم زیاد به تفاوت ها توجه کنم اما در اینجا شرایط بسیار متفاوت است ،  بزرگترین تفاوت در اینجا و ژاپن مساله بودجه است. من در ژاپن بیش از ۳۰ بازی ساختم و در اینجا با بودجه همان ۳۰ بازی در حال ساخت ۱ بازی هستم ! قطعا هرچه بودجه بهتر و بیشتر باشد در روند و کیفیت کار تاثیر گذار خواهد بود .

.

ایا این دلیل ( بودجه ) باعث شده که که بسیاری از بازی ساز های بزرگ ژاپنی مثل Sakaguchi, Inafune, و Mikami استدیوی های خود را در ژاپن ترک کنند و به استدیوی های غربی بپیوندند ؟
-آقای Inafune هنوز با کمپانی های  ژاپنی کار می کند ، اقای Sakaguchi نیز همچنان با استدیوی های ژاپنی کار می کند ، آقای Mikami نیز با Sega و EA کار می کند . تنها من ( Itagaki ) ژاپن را ترک کرده ام و با غربی ها کار می کنم .
البته هر کدام از این افراد دلایل خود را برای جدا شدن داشته اند برای مثال Sakaguchi به خاطر شکست مفتضاحانه فیلم Final Fantasy: The Spirits Within –Ed از استدیوی  اسکوئر اونیکس  جدا شد ، آقای Inafune به خاطر بحث ها و دعواها از Capcom جدا شد .آقای Mikami نیز به خاطر دلایل نا معلومی استدیوی Capcom را رها کرد و جدا شد . زیاد نمی توان دلایل را توضیح داد اما به خوب بیشتر به خاطر دعواهای مدیریتی و سیاستی استدیوی ها این افراد جدا شدند .

در این چند سال گذشته ما  تعدادی بازی بسیار مشکل مانند Demon’s Souls و Dark Souls داشته ایم ، به نظر می رسد در سال های آینده نیز مانند این بازیهای را مشاهده کنیم اما پایه گذار بازیهای سخت شما و Ninja Gaiden بوده اید ،برداشت خود را از درجه سختی بازیهای امروزی و در اینده چگونه می بینید ؟
-من فکر می کنم بازیهای امروز کمی اسان شده اند ! البته این امر برای بازیهای ۱۰ سال یا ۵۰ سال بعد نیز صادق است و برای مثال کسی که با کنسول NES بازی می کرده است الان گمان می کند که بازی های امروز ی به شدت ساده هستند ، اما این در حقیقت فقط تفکر خود انهاست .نسل حاضر فعلا فکر می کند که بازیها به اندازی کافی از درجه سختی مناسبی برخوردار هستند . این مهم است که بازی با زمان پیش برود ، بازی باید انچه باشد که مردم ان زمان ان را می خواهند .

.

ایا بازی Devil’s Third نیز یک بالانس و تعادل در درجه های سختی خود دارد ؟
- من این بازی را نه خیلی آسان و نه خیلی سخت درست می کنم ،  ما باید طیف گسترده ای از مردم را در نظر بگیریم که خواهان انجام این بازی هستند برای همین هم من همیشه یک دید وسیع نسبت به درجه سختی بازیها دارم .این بازی برای سلیقه های گوناگون جواب گو خواهد بود.

.
با وجود بازیهایی مثل Call of Duty, Battlefield, Rainbow Six, Ghost Recon که کاملا سبک تیر اندازی اول شخص را کاملا در دستان خود دارند ، بازی شما چه چیزی را برای مقاومت در برابر این بازیها دارد ؟
-بازی من بیشتر بر موارد برخورد های فیزیکی تکیه دارد ، تمام این بازیهای که شما گفته اید همه با اسلحه هستند و برای مبارزه های نزدیک زیاد مناسب نیستند . تیر اندازی در صحنه های نزدیک  در این بازیها به نظر زیاد جالب نمی اید و تفاوت بازی من با این بازیه در همین است .

.
آیا شما مانند استدیوی های سازنده Battlefield و Call of Duty با یک مشاوره نظامی صحبت می کنید که بازیهایتان به واقعیت بیشتر نزدیک باشند ؟
-من دوستانی در ارتش ژاپن دارم که می توانم سوال هایم را از انها بپرسم .البته در ژاپن شما نمی توانید اسلحه به دست گرفته و شلیک کنید ! اما در امریکا دوستانی را دارم که می توانم از انها سوالاتم را بپرسم . دوست من یک مزدور است !

.
طراحی های اسلحه شما به چه صورت است ، آیا برای مثال قدرت و محدوده شلیک اسلحه های دور برد را می دانید ؟آیا نحوه لگد اسلحه های دوربرد و  یا سبک را می دانید ، اصلا شما نگران تفاوت به دست گرفتن اسلحه های مختلف هستید ؟
- اگر شما هیچ تجره ای در شلیک نداشته باشید و یک بازی تیر اندازی بسازید ، شما یه احمق خواهید بود !من تجربه های زیادی در شلیک با اسلحه دارم ، من دوستان نزدیکی در پلیس لس انجلس LAPD دارم . انها مرا به میدان های تیر اندازی برده اند ، واقعا کار لذت بخشی است ..( می خندد )

با توجه به بازیهای تیر اندازی ، بخش تک نفره همیشه در سایه بخش چند نفره قرار می گیرد ، آیا شما نیز همین منوال را پیش خواهید گرفت یا نه به دنبال یک بخش داستانی عالی هستید ؟
-هر دو ، ما کاملا بر روی هر دو طرف قضیه در حال کار هستیم . من نمی خواهم بهانه ای بیاورم اما این اولین تجربه من در بازیهای تیر اندازی است برای همین هم من سعی می کنم که تمام ویژگی های یک بازی تیر اندازی خوب را دور هم جمع کنم .

.
یکی از بزرگترین چالش های این نوع بازیها در بخش چند نفره است ، جایی که شما باید محیطی رابرای رقابت ، چت کردن های دوستانه ، و پیشرفت هموار کنید – بخشی که بزرگترین بازیهای تیر اندازی نیز با ان همیشه مشکل دارند – آیا THQ در این بخش شما را کمک می کند یا نه خودتان می خواهید تمام بخش های بازی را به تنهایی بسازید ؟
-ایا فراموش کرده اید که من اولین سازنده بخش انلاین مبارزه ای به صورت کاملا۳D هستم !؟ در ایجاد بازیهای تحت شبکه من یک حرفه ای هستم ! البته که THQ نیز به من کمک هایی می کند اما بخش شبکه و آنلاین این بازی را من و تیم سازنده خودم به تنهایی ایجاد می کنیم .

.
یکی از بزرگترین بحث های هوادارن Call of Duty و Battlefield این است که Call of Duty با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می شود وBattlefield با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه اما در نقشه های بزرگتر اجرا می شود . بازی Devil’s Third چه اقدامی در این باره کرده است ؟ آیا اصلا این موارد برای Devil’s Third مهم است ؟
-بسیاری از بازیها به صورت در هر ثانیه ۳۰ فریم اجرا می شوند و موتور بازی سازی ما نیز قادر است که گرافیک خیره کننده ای را در هر ثانیه به صورت ۳۰ فریم اجرا کند .

در کنسول های Xbox 360 و PS3 آیا شما به مشکل محدود بودن سخت افزار برخورد کرده اید ؟ برنامه شما برای کنسول های نسل بعد چیست ؟

اگر من یک بازی ساز بی تجربه یا جوان بودم و یا هیچ اطلاعی از شرایط اقتصادی نداشتم قطعا بازی خود را در نسل جدید معرفی می کردم ! تصمیمی که من می گیریم به شرایط امروز بستگی دارد و اگر یک بازی ساز یا منتشر کننده بازی بازی خود رابرای نسل بعد کنسول ها منتشر کند ، این کار باعث به وجود امدن یک بی نظمی و وضعیت آشفته در بازار خواهد شد .

وضعیت اقتصادی جامعه هنوز شرایط پذیرش کنسول های نسل بعد را ندارد ، وضعیت اقتصادی آمریکا خیلی بد است ، اقتصاد اتحادیه اروپا بد است ، اقتصاد ژاپن بد است  . الان زمان خوبی برای معرفی و انتشار نسل بعدی کنسول ها نیست . این نه حرف من سازنده بلکه حرف بازی کننده ها نیز است .

.
شما قطعا وضعیت استدیوی های ژاپنی را زیر نظر دارید ؟ آیا استدیوی یا ناشری بزرگ ولی گمنامی در ژاپن وجود دارد که مردم از ان بی خبر باشد ؟
من دوستان زیادی در ژاپن دارم و خیلی از انها افراد بزرگی هستند برای مثال Ryutaro Ichimura که در استدیوی Square Enix است . تعداد این افراد خیلی زیاد است .

.
آخرین بازی بزرگی که شما بازی کردید چه بود ؟
دقیقا یادم نیست ؟ ولی فکر کنم آخرین بازی بزرگ من بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 بود . بازی خیلی لذت بخشی بود !

.
وضعیت بهبود بازیهای اکشن در ۱۰ سال اینده را چگونه می بینید ؟
در حال حاضر و در این نسل ژانر ها به دو بخش تیر اندازی و اکشن تقسیم شده اند – این دو بخش یکی نیستند اما فکر کنم در آینده این دو بخش با هم ترکیب شوند . برای مثال بازی Devil’s Third یک بازی ترکیب شده از این دو ژانر است.به نظر من در اینده بازیهای تیر اندازی و اکشن به طور کامل با هم ترکیب شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد