معرفی جدید ترین بازی ها

معرفی بازی های ps3,pc,xbox,wii,androad

معرفی جدید ترین بازی ها

معرفی بازی های ps3,pc,xbox,wii,androad

اشنایی با پدر کنسول ها

ایا تا به حال این اسم به گوش شما خورده است ؟ آیا تا به حال اولین سازنده کنسول را دیده اید و یا نامش را شنیده اید؟ اگر تا به حال با کنسول هایی مثل :  Atari,  وXbox,  Playstation, و  Wii بازی کرده اید پس باید بگویم که شما تکنولوژی را لمس کرده اید که چند دهه قبل توسط یک شخص مهم ایجاد و اختراع شد . کسی که لقب پدر بازی  های رایانه و  کنسول ها را یدک می کشد و به حق که شایسته این عنوان نیز است .

اقای Ralph Baer که در سال ۱۹۶۶ شروع به کار بر روی یه وسیله عجیب نمود و در سال ۱۹۷۲ اولین کنسول بازیهای رایانه ای با نامMagnavox Odyssey را روانه بازار کرد .



اگر بخواهیم با استاندارد های امروزی این کنسول را مقایسه کنیم باید بگوییم بسیار بسیار ابتدایی بود ، اما در زمان انتشار خودش غوغایی به پا کرد و خیلی زود به یکی از بهترین و کاربردی ترین اختراعات بشر تبدیل شد .

فروش چشمگیر این کنسول در زمان انتشار خود باعث شد که صنعت جدیدی در دنیا شکل بگیرد. صنعتی که خیلی زود حتی از سینمای چندین و چند ساله نیز جلو زد.

در واقع کنسولی تقریبا بدون پردازنده اصلی ، با گرافیکی خام و تشکیل شده از دو رنگ سیاه و سفید بود و دارای پوششی پلاستیکی برای محافظت از قطعات داخلی بود، اما این کنسول مهمترین قدم را برای این صنعت چند میلیارد دلاری برداشت و توانست مردم را با کنسول های بازی اشنا کند و توجه انها را به این اسباب بازی های الکترونیکی جذاب جلب کند .

زندگی نامه : 
اقای Ralph H. Baer یه آلمانی تبار امریکایی بود که در ۸ ماه مارس سال ۱۹۲۲ متولد شد . او دوران تحصیل ابتدایی خود را به خاطر مذهب یهودی که داشت مجبور شد رها کند ، از مدرسه اخراج شد و به یک مدرسه مخصوص یهودیان رفت .
پدر او یک کارگر ساده کارخانه کفش سازی بود . ۲ ماه قبل از شروع کشتار یهودیان در المان خانواده او موفق شد که از المان فرار کرده و پناهنده امریکا شود .او مجبور بود برای مخارج خانواده خود در یک کارخانه به عنوان باربر با دستمزد هفته ای ۱۲ دلار کار کند! در سال ۱۹۴۰ او از موسسه ملی رادیو در رشته تکنیسین خدمات رادیویی فارق التحصیل شد و بعد از مدتی نیز عازم جنگ جهانی دوم شد .
در سال ها بعد او تحصیل خود را ادامه داد و در رشته علوم فنی توانست مدرک مهندسی خود را بگیرد همچنین توانست در سال ۱۹۴۹ از دانشگاه شیکاگو در رشته مهندسی تلویزیون که در ان زمان منحصر به فرد بود نیز مدرک مهندسی خود را دریافت کند .

 

اولین بازی رایانه ای با نام تنیس !

 

در سال ۱۴۹۴ او ابتدا به کارخانه Wappler.Inc برای تولید لوازم پزشکی پیوست اما در سال ۱۹۵۱ او به استخدام کمپانی Loral Electronics در نیویورک در امد ، در انجا او برای کمپانی IBM خطوط و تجهیزات حامل سیگنال های رادیوی تولید می کرد . بعد ها نیز با ارتقا در شغل خود ، معاون رئیس کمپانی و سخنگوی ارشد کمپانی شد.
در سال ۱۹۵۶ او اقدام به تاسیس و پایه گذاری کمپانی خود نمود ، جایی که تا زمان باز نشستگی یعنی سال ۱۹۸۷ در انجا کار می کرد.در همین کمپانی بود که جرقه های اولین کنسول خانگی در ذهن او زده شد و در ابتدا کنسول نه چندان موفق Brown Box را تولید کرد که با استقبال مردم روبرو نشد . بعد از مدتی نیز با مهندسی دوباره در کنسول خود اینبار کنسول جدیدی با نام Magnavox Odyssey منتشر کرد، کنسولی  که  به  لقب اولین کنسول خانگی در تاریخ بازی های رایانه ای دست یافت.

 

افتخارات ایشان :

 

  • در سال ۲۰۰۵ در جریان همایش G4 که به عنوان همایش جوایز بازیهای رایانه ای برپا شده بود به ایشان جایزه ویژه مرد افسانه ای دنیای کنسول ها داده شد.
  • در ۱۳ ام فوریه سال ۲۰۰۶ ایشان نشان ملی مخترعین و تکنولوزی را از دست رئیس جمهور وقت اقای جرج بوش پسر دریافت کرد . جایزه ای که سال ها قبل به افرادی چون استیو جابز ، بیل گیتس ، استیو وزنیاک  وغیره رسیده بود .

 

  • در سال ۲۰۰۸ در انجمن IEEE ( پایه گذار قوانین و مقررات امواج رادیویی و بیسیم ) موفق به دریافت جایزه الکترونیک سال شد.
  • در ۲۰ فوریه سال ۲۰۰۶ در همایش GDC ایشان جایزه پیشگام در صنعت بازیهای مفهومی و تکنولوژی را دریافت کرد .
  • در ۲۷ فوریه سال ۲۰۰۸ او جایزه آکادمی پاییونر را دریافت کرد ، جایزه ای که تنها به افرادی داده می شودکه بتوانند با استفاده از تکنولوژی به پیشرفت صنعت گیم و طراحی گیم پلی های مفهومی کمک شایانی بکنند.
  • در تاریخ ۱ اوریل سال ۲۰۱۰ نیز نام او وارد تالار مشاهیر و مخترعین بزرگ وارد شد و در سالن اصلی قرار گرفت . این تالاردر شهر Washington, D.C کشور امریکا قرار دارد.

ایشان هم اکنون یکی از مقامات ارشد انستیتوی بین المللی الکترونیک و مهندسان برق هستند .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد