معرفی جدید ترین بازی ها

معرفی بازی های ps3,pc,xbox,wii,androad

معرفی جدید ترین بازی ها

معرفی بازی های ps3,pc,xbox,wii,androad

سایه‌ی سنگین شرم بر دنیای بی‌رحم؛ پیش‌نمایش Dishonored

.

سایه‌ی سنگین شرم بر دنیای بی‌رحم

.

سال‌های دور و درازی گذشته و آینده‌ای صنعتی با پیشرفت چشم‌گیر تکنولوژی به همراه دستاورد‌های گسترده‌ی علمی به وجود آمده است. آب دریا‌ها وسیع‌تر و گسترده‌تر شده اند و اقتدار خود را به رخ خشکی‌های خاکی سیاره‌ی سرد می‌کشند. در این میان چهار جزیره‌ی کوچک از دل اقیانوسی متلاطم و خشمگین سربرافراشته و بیرون آمده‌ است. این خشکی‌ها، بسیار کوچک و به هم نزدیک هستند بنابراین به آن‌ها لقب شهر داده‌اند که “دان‌وال” (Dunwall) نام دارد. این شهر را حکومتی تروریست و ستمگر اداره می‌کند که شاه و ملکه رهبری آن را بر عهده دارند. هریک از آن‌ها برای حفظ جان خود محافظانی استخدام کرده‌اند که نام یکی از آن‌ها “کوروو” (Corvo) است.

.

“کوروو” شخصیت اصلی بازی می‌باشد که ناآگاهانه و در قالب توطئه‌ا‌ی که افراد دیگر چیده‌اند ملکه را به قتل می‌رساند. او برای نجات جان خود مجبور است از دست ماموران نظامی فرار کند و همچنین مدارک مورد نیاز بی‌گناهی‌اش را با پیدا کردن عاملین اصلی توطئه در اختیار شاه قرار دهد.

.

دشمنان در دنیای "شرمندگی" در کنار شمشیرهای گوناگون دارای سلاح های پیشرفته ای از جمله این ماشین ها با پاهای بلند می باشند که کوروو برای مبارزه با آنها می بایست تمام تلاشش را به کار گیرد

.

“شرمندگی” (Dishonored) یک بازی جهان-باز با زاویه دوربین تیراندازی اول‌شخص است که “کوروو” هدایت آن را بر عهده دارد. دشمنان پیش ‌روی او اغلب ماموران نظامی و امنیتی و همچنین ربات‌ها و حیوانات مختلف از جمله موش‌ها می‌باشند. “کوروو” برای مبارزه با آن‌ها سلاح‌های سرد و گرم متنوعی دارد که در مواقع مورد نیاز هریک کارایی خاص خود را دارند. البته وی در انتخاب شیوه‌ی مقابله با دشمنان آزاد است به‌طوری‌که می‌تواند با سلاح‌های گرم و مختلف موجود در سطح شهر آشوب به‌پا کند یا همچنین مخفیانه و بدون کشتن حتی یک نفر هدف خود را به سرانجام برساند. برای هرکدام از این دو قسمت، بخش‌های ویژه‌ای وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

.

“کوروو” می‌تواند از اسلحه‌های گرم کوچک گرفته تا مسلسل و شات‌گان برای تخریب شهر و دشمنان بهرمند شود. همچنین مواد منفجره مانند بمب نیز در اختیار دارد و فقط کافی‌ است یک موش صحرایی پیدا کند تا بمب ساعتی را برپشت او ببندد و در میان دشمنان انفجاری مهیب به وجود آورد. موش‌ها نقش پررنگی در دنیای “شرمندگی” بازی می‌کنند. آنها هنگامی که به صورت دسته‌جمعی در سطح شهر درحرکت هستند می‌توانند به “کوروو” حمله کرده و او را از بین ببرند. از طرفی هم اگر تنها باشند برای از بین بردن دشمنان مفید خواهد بود.

.

درون ساختمان ها نیز در شهر "دان‌وال" به شکل گسترده‌ای کار شده‌اند و کوروو به منظور جمع آوری اطلاعات برای تبرئه شدنش به آنجا می رود و با شنیدن صحبت‌های مخفیانه‌ی عوامل توطئه قدمی برای ادامه راهش برمی‌دارد

.

جدا از به راه انداختن آشوب و کشتن و انفجارهای مهیب، “کوروو” می‌تواند کاملا مخفیانه و بدون خون ریزی در مسیر هدف خود گام بردارد. سلاح‌ سرد از جمله چاقو و شمشیر در دنیای “شرمندگی” برای جلوگیری از ایجاد سرو‌صدا و روند مخفی‌کارانه وجود دارد. از المان‌های موثر در مخفی‌کاری استفاده از تاریکی، سکوت و حفظ فاصله است. “کوروو” برای پنهان ماندن از دید دشمنان باید در نهایت سکوت با حفظ فاصله‌ی خود از آن‌ها و با حرکت در مکان‌های تاریک به هدف نزدیک شده و مشغول شنیدن صحبت‌های محرمانه عاملان توطئه برای به‌دست آوردن اطلاعات مورد نیاز‌اش شود.

.

مقابله و مبارزه با انبوهی از دشمنان کار چندان آسانی به‌نظر نمی‌آید بنابراین “کوروو” می‌تواند با استفاده از بخش ارتقای شخصیت، نیرو و قدرت خود را بهبود بخشد. “دان‌وال” شهری در قلب اقیانوس می‌باشد و نهنگ‌ها در آن‌جا به وفور یافت می‌شود. روغن نهنگ قدرتی ماورایی و فوق بشری دارد که “کوروو” با پیدا کردن شیشه‌های روغن نهنگ از سطح شهر می‌تواند نیروهای خود را بهبود بخشد. “پرش بلند” یکی از ویژگی‌های این قدرت ماورایی می‌باشد که در مواقعی بسیار مفید و کارآمد خواهد بود. اما دیگر توانایی حاصل از روغن نهنگ کنترل زمان است که “کوروو” آن را در اختیار خود درمی‌آورد. هنگامی که دشمنان او را محاصره و گلوله‌هایی به‌سوی‌اش شلیک کرده‌اند “کوروو” با نگه داشتن زمان می‌تواند از مسیر گلوله‌ها کنار رفته و سپس زمان را مجددا به جریان اندازد.

.

دنیای "شرمندگی" از مجموع چهار جزیره نزدیک به هم تشکیل شده است که برای رفت و آمد در آن از این قایق ها استفاده می‌شود. در این تصویر شهر "دان‌وال" مشخص است

.

“شرمندگی” با اینکه یک تیراندازی اول‌شخص می‌باشد اما “Arkane Studios” آن را در قالب جهان-باز ساخته است که می‌تواند متفاوت و جذاب باشد. حال و هوای شهر “دان‌وال” نیز بافتی قدیمی و بی‌روح دارد که به نوعی گویای گسترش بیماری طاعون در سطح این شهر نیز می‌باشد. “کوروو” در این شهر سرد و طاعون زده می‌تواند خود را از اتهام قتل ملکه تبرئه کند؟ باید منتظر ماند و دید.

.

نام بازی: Dishonored

ترجمه فارسی نام بازی: شرمندگی

پلتفرم: Xbox360، PS3، PC

تهیه کننده: Bethesda Softworks

سازنده: Arkane Studios

سبک: تیراندازی اول‌شخص

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد