معرفی جدید ترین بازی ها

معرفی بازی های ps3,pc,xbox,wii,androad

معرفی جدید ترین بازی ها

معرفی بازی های ps3,pc,xbox,wii,androad

مردن یا نمردن،مسئله این است | نقد و بررسی Never Dead


برای دیدن نقد و تصاویر دیگر این بازی به ادامه مطلب بروید...


اگر روزی، بازیـی منتشر شود که در آن هیچ تجربه مرگی وجود نداشته باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟

یکی از دغدغه‌های همیشگی بازیکنان هنگام پیشروی در یک مرحله، حفظ سطح سلامتی در طول بازی و درون درگیری‌ها می‌باشد. حال اگر این دغدغه همیشگی از درون یک بازی حذف شود، بازیکن به راحتی می‌تواند صفوف دشمنان را بدون وقفه و نگرانی در هم بکشند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تیم سازنده بازی قصد ساخت یک گیم پلی سریع و مفرح را دارد. البته این بدان معنی نیست که آنها تا این حد بازی را ساده و روان ساخته‌اند.بازی دارای چالش های مختلف است که میتواند بازیکن را به دردسر بیندازد.

استودیوی Rebellion امید زیادی بر روی این ایده داشت که در اینجا میخواهیم این این ایده جالب را بررسی کنیم.

داستان

داستان بازی درمورد شخصیتی به نام برایس بولتزمن (Bryce Boltzmann) است. او حدود ۵۰۰ سال قبل از وقایع بازی به دلیل یک نفرین که به وسیله پادشاه شیاطین بر وی اعمال شده نامیرا میباشد و همین باعث شده که او ۵ قرن متوالی زنده باشد!شاید در ابتدا این همه سال زنده بودن جالب باشد ولی وقتی که در زندگی شاهد مرگ عزیزانت باشی,بسیار غمناک است.همسر اون در طول مبارزه با پادشاه کشته میشود و برایس سالهاست که در فکر انتقام میباشد. او شکارچی شیاطین است و در این راه زنی به اسم آرکیدیا (Arcadia) به او کمک میکند.اینطور که مشخص است آرکیدیا مدت زیادی است که همراه و همکار برایس است و به او در پاک سازی شهرها کمک میکند.

شاید در نگاه اول,داستان بازی کلیشه ای و تکراری باشد ولی با پیشروی در بازی با اتفاقات زیادی میشوید که باعث جذابیت میشود.(خودتون تو بازی ببینید!)

گرافیک

گرافیک بازی چشم نواز است.رنگ بندی در بازی به خوبی دیده میشود.طراحی کاراکتر ها نیز به خوبی کار شده.تخریب پذیری محیط نیز در سطح خوبی قرار دارد. در کل گرفیک در بازی قابل قبول است و نکته خاصی در این قسمت دیده نمیشود.

البته در بازی باگهایی نیز وجود دارد که باعث درد سر میشود!ولی شما میتوانید با زرنگی از این باگها عبور کنید!مثلا اگر سر شما بین آوار گیر کرد,میتوانید کمی صبر کنید و بعد از چند ثانیه همه بدن خود را با زدن یک دکمه باز سازی کنید.

یا مثلا اگر بدن شما بطور کامل در جایی گیر کرد و توانایی حرکت نداشتید,میتوانید با کندن و پرت کردن سر خود به نقطه ای دیگر از این مکان خلاص شوید!!

صدا گذاری و موسیقی

صدا گذاری محیط خوب است مخصوصا هنگامی که درگیری به اوج خود میرسد! صداگذاری کاراکتر برایس نیز به خوبی کار شده.شوخی های به موقع و دیالوگ های جالب و صداگذاری مناسب باعث جذاب شدن این کاراکتر شده.

گیم پلی

جذاب ترین و بهترین قسمت این بازی, گیم پلی آن است.این عنوان سعی کرده تا با الهام گیری از بازی های Devil May Cry و Bayonetta گیم پلی سریع و اکشنی را ارایه کند که به نظر من در این کار موفق بوده اند.

برایس مانند دانته میتواند از شمشیر و سلاح گرم استفاده کند ولی قابلیت بکار گیری همزمان را ندارد.این مسله باعث میشود کمی از سرعت و جذابیت گیم پلی کاسته شود و سیستم چند ضرب وجود نداشته باشد.

بازی دارای سیستم XP و ارتقا کار آمدی است.هرچند که تعداد استفاده از آپدیت ها محدود است.بعضی از ارتقا ها عبارت اند از سخت کنده شدن اعضای بدن,پرش بلند,بالا رفتن قدرت سلاح گرم و شمشیر و از همه جذاب تر حالت slow motion که توانسته اند روی جذابیت مبارزه ها تاثیر بگذارند.هرچند که بعضی ارتقا ها بدرد نخور و بی هدف هستند و تاثیر خاصی ندارند.

تنوع اسلحه در بازی ای به این سبک خوب است. پایه مبارزات بر اساس ترکیب ۲ سلاح برایس، دو Pistol و یک شمشیر می‌باشد. البته او می‌تواند یک شاتگان، نارنجک انداز , ماشین گان و… را حمل کند، اما دو Pistol او همیشه همراهش خواهد بود.

نقاط ضعف

یکی از ضعف های بازی دوربین بازیست که کمی روی اعصاب راه میرود! بعدی متنوع نبودن دشمنان است که باعث خستگی میشود ولی مبارزات کمی از این خستگی میکاهد.باگهای بازی را هم که توضیح دادم چطور از شر آنها خلاص شوید!

نتیجه

این بازی دارای اکشن سریع و دیوانه واری است و در بسیاری ار مواقع شبیه به DMC عمل میکند. ایده نامیرا بودن باعث سریع شدن گیم پلی میشود.اگر از دوستداران عنوان های سبک Hack & Slash هستید این بازی به شما پیشنهاد میشود.

داستان: ۶٫۵

گیم پلی: ۷٫۵

گرافیک: ۷

موسیقی: ۶

نمره کل: ۷

تصاویر این بازی










نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد