بدون شک تیم برتون خالق سری داستان ها و فیلم های فانتزی هالییوودی را می شناسید و کما کان با اثر های او آشنایی دارید. آلیس در سرزمین عجایب یکی از شاهکار های تیم برتون بود که توانست با موفقیت بسیاری بدرخشد و برخی افراد را به فکر ساختن بازی ای تقریبا مشابه اما از نوع کاملا خشن وا دارد. در اینجا قصد ندارم این بازی را نقد کنم ولی دوست دارم نظرات خود رو درباره ی این بازی به شما دوستان عزیز ارایه دهم.
بازی Alice: Madness Returns یکی از بازی های است که این روز ها در بازار می توان پیدا کرد. این بازی سوم شخص خوش ساخت که شاید برای خیلی ها یک بازی کاملا ساده و خسته کننده به نظر برسد، ولی برای افرادی دیگر از جمله خودم یک بازی منحصر به فرد با فضایی کاملا خاص به حساب می آید که مرا علاقه مند کرد تا نگاهی به آن بیندازم.
آلیس که خود را عامل از دست دادن اعضای خانواده اش در آتش سوزی می بیند، می خواهد با ساخن دنیایی خیالی و حبس کردن خود در خاطرات نفرین شده اش، از درد دچار شده از موضوع آتش گرفتن خانه و هم چنین نزدیکترین افراد به او، رهایی یابد. به همین دلیل است که او خود را تنها منجی سرزمین عجایب که حاصل از تخیلات قوی اوست، می داند. پس خیال نکنید با داستانی ساده مواجه هستید و داستان به اندازه ای پیچیده و درگیر کننده است.
داستان بازی در دو خط خلاصه شد و تنها چیزی که باقی می ماند گیم پلی و از همه مهمتر محیطی است که سازنده گان روی آن وسواس به خرج داده و می خواهند فضایی صد درصد فانتزی را خلق کنند.
موتور گرافیکی بازی Unreal Engine 3 است که به نظر من بدترین ابزار انتخاب شده برای گرافیک این بازی می باشد و بسیاری از قابلیت های این موتور قدرتمند در این بازی از بین رفته است.
با این حال و صرف نظر از موتور بازی، محیط فانتزی به همراهی چاشنی ترس و تاریکی است که بازی را زیبا کرده. بازی آلیس یک بازی پلاتفرمی به تمام معناست که به صورت سه بعدی و به کاربردن خشونت به اندازه ی کافی ساخته شده است. بیشتر شخصیت ها برگرفته از همان شخصیت های اصلی داستان اصلی آلیس هستند که ظاهری خشن پیدا کرده و تا اندازه ای بی رحم شده اند.
پس از انجام هر قسمت، به دنیای اصلی خود بر می گردید و با جمع آوری خاطراتی که در هر کجا افتاده اند، می توانید به سرگذشت تلخ آلیس پی ببرید. در این بازی مبارزات استاندارد هستند و دشمنان از هوش مصنوعی خوبی برخوردارند. سلاح های عجیب و خلاقانه، توانایی های جالبی دارند. از بمب ساعتی گرفته تا چتر برای دفاع کردن، می توانند به عنوان سیستم دفاعی و مبارزه ای شما در بازی استفاده شوند. قابلیت به روز کردن سلاح ها و از همه مهمتر چاقوی مخصوص آلیس را نیز نمی توان نادیده گرفت.
شخصیت آلیس با ظرافت خاصی کار شده است و لباس های متنوعی که با طی کردن مراحل، به دست می آیند، به بیرون آوردن یکنواختی شخصیت اصلی از بازی کمک کرده است. محیط های بازی در دنیای غیر واقعی و به ویژه واقعی آلیس، سرد و بی روح هستند و مانند سری بازی های سایلنت هیل، یک پل رتباطی بین بازیکن و موضوعات روحی و روانی او ایجاد می کنند.
American McGee، طراح این بازی و شرکت EA به عنوان منتشر کننده آن برای پلاتفرم های PC , Xbox360 و PS3، یک بازی خوب دیگر را به دنیای بازی های رایانه ای عرضه کردند که ارزش امتحان کردن را دارد.