معرفی جدید ترین بازی ها

معرفی بازی های ps3,pc,xbox,wii,androad

معرفی جدید ترین بازی ها

معرفی بازی های ps3,pc,xbox,wii,androad

نقد بازی گرشاسپ




PC


حرف اول : مسلما بازی گرشاسپ بهترین بازی ایرانی تاکنون است . اگر بازیهای ایرانی قبلی را بازی کرده باشید و گرشاسپ را تجربه کنید خواهید فهمید که این بازی بسیار بسیار بهتر از بازیهای قبلی است . شرکت فن افزار دو-سه سال بی وقفه روی این بازی کارکرده و انصافا تمام تلاش خود را کرده تا یک بازی در سطح جهانی تولید کند (هرچند که چندان موفق به این کار نشده) . نقد این بازی بر اساس استاندارد های جهانی و مقایسه با بازیهای خارجی یک اشتباه عظیم است و هیچکس نباید این اشتباه را انجام دهد . ما هم در نقد این بازی فقط بازیهای ایرانی و معیارهای ایرانی را مورد توجه قرار داده ایم و اصطلاحات به کار رفته مانند : عالی ، خوب یا ضعیف ، به هیچ عنوان در مقایسه با بازی ای چون God of War نیست ...

گرافیک : طراحی مراحل و محیط ها خوب و در حد جهانی هستند ، دشمنان و شخصیت ها تنوع خوبی دارند و از جزئیات مناسبی بهره می برند ، افکت های جادو و آتش متوسط هستند ولی افکت آب به هیچ عنوان قابل قبول نیست ، شمشیر گرشاسپ طراحی خوبی دارد و به او ابهت خاصی می دهد ، میان پرده ها سینمایی و دیدنی طراحی شده اند ، انیمیشن ها در بسیاری از مواقع دچار باگ شده و لذت مراحل را از بین می برند ، سرعت فریم نیز بسیار ناپایدار است و در بعضی صحنه ها افت شدیدی دارد ... 15

صدا : دوبله (که بسیار کم است) نسبتا خوب کار شده ، افکت های صوتی و موسیقی طوفان به پا می کند! ... 16

گیم پلی : هوش مصنوعی دشمنان خوب است ، گیم پلی کند و خسته کننده ولی در عین حال روان و ساده است ، بخش های پلتفرمینگ مشکل خاصی ندارد ، مراحل خطی هستند ، تقریبا هیچ معمایی برای حل کردن وجود ندارد ، دوربین زاویه مناسبی دارد ولی در مبارزه با Bossها بی دلیل به بدترین زاویه ممکن تغییر جهت می دهد ، در حالت کلی بسیار شبیه GoW است ... 14

شیرینی : حتما یک بازی ایرانی با این عظمت برای هر کسی جذاب و شیرین است و تجربه ی آن خالی از لطف نیست ، داستان پتانسیل بالایی دارد ولی روایت آن چندان دلچسب نیست ، میان پرده ها واقعا جذاب هستند ، بسیار کوتاه ، قهرمانی که اگر درست شخصیت پردازی می شد می توانست یکی از اولین و محبوب ترین Super Heroهای ایرانی باشد ولی حیف که کمبود امکانات (و البته تحریم) دست بازیسازان ایرانی را برای خلق آثار بزرگ بسته است ... 18

سبک : Action - Adventure

سازنده : FanAfzar

ناشر : LoheZarin

درجه سنی : 17+

میانگین امتیازات فنی : 15.75

ارزش تجربه ی بازی : 15.75


ادامه مطلب ...

Max Payne 1 برای موبایل

راک استار از نسخۀ HD بازی اول سری Max Payne برای موبایل پرده برداری کرد . اما این شرکت اعلام نکرده که کدام موبایل ها یا چه سیستم عامل هایی هدف عرضۀ این بازی هستند . بازی Max Payne روی موبایل به شبکه اجتماعی راک استار متصل خواهد شد و امکانات PC روی آن موجود خواهد بود . نسخه HD این بازی دارای رزولویشن بهتر و جزئیات بیشتر خواهد بود و از آخرین تکنولوژی های موجود روی موبایل استفاده خواهد کرد . همچنین کنترل بازی بوسیله ی سیستمی خواهد بود که توانایی شخصی سازی را دارد . هنوز تاریخ عرضه این بازی مشخص نشده است .

تاریخ عرضه Max Payne 3

www.playstation4.mihanblog.com

Max Payne 3 مارچ 2012 برای PC ، PlayStation 3 و XBox360 عرضه خواهد شد . برای اولین بار در این سری Multiplayer نیز در این بازی موجود خواهد بود . در بخش مولتی پلیر نقشه ها به صورت داینامیک تغییر خواهند کرد . همچنین هر بازیکن سیستم پیشرفت مخصوص خود را خواهد داشت . بخش تک نفره هم توسط Remedy ، سازنده Alan Wake ساخته می شود . مکس که پیر و خسته شده با خاطرات گذشته خود نمی تواند کنار بیاید . گنگسترها خانوادۀ او را کشته اند و او سعی دارد انتقام خانواده اش را از خلافکاران بگیرد و ذهن خود را از خاطرات ناگوار پاک کند . در این بازی از سیستم فیزیک طبیعی استفاده می شود و سیستم محبوب Bullet-Time به صورت بهینه در این بازی وجود خواهد داشت .

نقد بازی HomeFront


PC - PS3 - X360


گرافیک : انیمیشن های خوب ، طراحی مناسب محیط و شخصیت ها ، باگ های کوچک در بخش های مختلف ، جلوه های سینمایی خوب ، سایه زنی و نورپردازی نه چندان دلچسب ، انفجارهای عظیم و خوب ، سرعت فریم خوب ... 16

صدا : صداپیشگی مناسب ، افکت های صوتی قابل قبول ، موسیقی عالی و در حد تیم ملی ... 18

گیم پلی : هوش مصنوعی در بسیاری از مواقع دچار اشتباهات عجیبی می شود ، گیم پلی سریع و آتشین ، الگوبرداری مناسب از عناوینی چون COD و BF ، تنوع بالای سلاح ها ، Multiplayer خوب ، نفس گیر و درگیر کننده ... 18

جذابیت : داستان خوب سیاسی ، شخصیت پردازی بد ، محیط های جذاب ، حالت آنلاین عالی ، استفاده مناسب از ایده های خوب دیگر بازی ها ، صحنه هایی خواهید دید که حتی ممکن است شما را به گریه وادارند ... 17

 

سبک : FPS

سازنده : Kaos

ناشر : THQ

درجه سنی : 17+

 

میانگین امتیازات فنی : 17.25

ارزش تجربه ی بازی : 17

نقد بازی MotorStorm : Apocalypse


PS3

گرافیک : طراحی شهر خوب است و از جزئیات بالایی برخوردار است ، طراحی ماشین ها و موتورها و در حالت کلی وسایل نقلیه مثل بازی های قبلی عالی و متناسب با جو آخرالزمانی است ، افکت های انفجار و تخریب به وفور در بازی یافت می شوند ولی قدرت پردازشی و جزئیات بالایی ندارند ، هر گوشه از شهر در حال تخریب و تغییر است که اگر دقت کنید تأثیرش را بر تمام عوامل خواهید دید ، طراحی مسیرها واقعا عالیست و در همه جای شهر از فراز آسمان خراش ها گرفته تا کف خیابان به مسابقه خواهید پرداخت ، انیمیشن های انفجار ماشین ها طبیعی هستند ولی آنقدر تکرار می شوند که جذابیت خود را از دست می دهند ، سرعت فریم حتی در شلوغ ترین صحنه ها و در لحظات انفجار پایدار و با ثبات است ، صحنه های سینمایی فراوانی هم در میان مسابقات وجود دارند ، در حالت کلی گرافیک از لحاظ فنی متوسط است ولی از لحاظ هنری می توان از آن راضی بود ... 17

صدا : موزیک های بازی با بهترین روش ها و توسط افراد مجرب و صاحب نام ضبط شده اند و استودیوی Abbey Road بهترین امکانات را برای این افراد تأمین کرده است ، دوبله هم خوب است و چیز خاصی ندارد ، صدای انفجارها و تخریب ها خوب و طبیعی از آب در آمده که طبیعی بودن بازی را افزایش می دهد ، موقعیت بازی و ریتم موزیک ارتباط تنگاتنگی با هم دارند ... 17

گیم پلی : قسمت های قبلی سری بازیهای MotorStorm بیشتر بر پایه حالت مسابقه ای بودند و اکشن جنبه ی تفریحی داشت ولی در این نسخه از بازی اکشن بر بازی احاطه دارد و به پایان رساندن مراحل کمترین توجه را می طلبد ، هوش مصنوعی مشکلات اساسی ای دارد که ارزش گیم پلی را تحت تأثیر قرار می دهد ، کوبیدن به ماشین های رقیب و از جاده خارج کردنشان در زمین و هوا واقعا جذاب است ولی این جذابیت تنها یکی دو ساعت باقی می ماند و اینگونه حرکات را باید آنقدر انجام دهید که از چشمتان بیافتند ، بازی دارای سه شخصیت است که باید با هر کدام یکبار بازی را به پایان برسانید ، همین سه شخصیت و تکراری بودن مسیرهای مسابقه باعث تکراری شدن بیش از حد مسیرها شده است ... 14

داستان : روایت داستان خیلی ساده است چون خود داستان هم ساده است و چیز چندان جالبی ندارد . اگر داستان را بی خیال شوید می توانید با نگاه یک بازی ماشین سواری به آن نگاه کنید ولی چون حالت داستانی وجود دارد انتظارات از این عنوان بالاتر می رود ولی داستان به هیچ عنوان ارزش توجه را ندارد . سازندگان از قسمت های بی ربط داستان برای اتصال قسمت های بی ربط گیم پلی به هم استفاده کرده اند که ضعف داستان پردازی استودیوی Evolution را نشان می دهد . حالت داستانی بوسیله سه شخصیت قابل بازی به نام های Mash , Tyler و Big Dog و در سه بخش و سه درجه سختی مختلف روایت می شود که تفاوت چندانی با هم ندارند و هر کدام داستان دیگری را به شکلی دیگر روایت می کند . همانطور که گفته شد نباید از بخش داستانی بازی انتظار بالایی داشته باشید و همین که با نگاه یک بازی ماشین سواری ساده به MotorStorm : Apocalypse نگاه کنید لذت بیشتری خواهید برد ... 13

حالت چند نفره : حالت چند نفره آنلاین این بازی با بهترین های این سبک می تواند رقابت کند . مشکلات هوش مصنوعی و به تبع آن مشکلات عدیده ی تکراری شدن در بخش آنلاین وجود ندارد . با انجام مسابقات و یا شرط بندی روی دیگر مسابقات می توانید Chip دریافت کنید که با این چیپ ها توانایی افزایش امکانات ماشین خود را بدست می آورید . حالت چند نفره در حالت آفلاین نیز وجود دارد به این صورت که می توانید تا چهار نفر به رقابت بپردازید که در این صورت صفحه به چهار قسمت تقسیم می شود و می توانید بیشتر از حالت تک نفره از آن لذت ببرید .

نکات مثبت : طراحی مراحل عالی ، موزیک و صداگذاری خوب ، سرعت فریم پایدار ، حالت آنلاین عالی ، تأثیر تخریب ها و انفجارها بر روند مسابقات ، گیم پلی سریع ...

نکات منفی : لودینگ های بیش از حد طولانی ، جلوه های فنی ضعیف ، داستان کلیشه ای و تکراری ، هوش مصنوعی ضعیف ، خیلی زود تکراری می شود ...

 

سبک : Racing

سازنده : Evolution Studios

ناشر : Sony

درجه سنی : 12+

 

ارزش : 15

نقد بازی Brink



PC - PS3 - X360


گرافیک : طراحی شخصیت ها و مدل سازی انیمیشن ها در کنار عمق بالای بدن کاراکترها بهترین بخش گرافیک Brink هستند ، محیط طراحی خوبی ندارد و کیفیت بافت ها و آبجکت های موجود در آن جزئیات کافی را ندارد و زمین و دیوارها بسیار سطحی و بی کیفیت طراحی شده اند ، نورپردازی و سایه زنی به بدترین شکل ممکن انجام گرفته و رنگ آمیزی شخصیت ها به اندازه ی کافی مناسب نیست ، جلوه های سینمایی و کات سین ها چیز خاصی به همراه ندارند و به هیچ دردی نمی خورند ، جلوه های بصری مانند آتش و گرد و غبار به هیچ عنوان قابل قبول نیستند ، طراحی اسلحه ها یکی از نقاط قوت گرافیک بازی است ، سرعت فریم در نقشه های بزرگ و زمانی که افراد زیاد در آن حضور دارند دچار افت می شود که چندان غیر عادی نیست ، وجود شخصیت های متنوع و جذاب با ظواهر خشن ولی در عین حال شیرین و زوار در رفته ... 14

صدا : صدای اسلحه ها جالب کار شده ولی بیشترشان صدایی شبیه به هم دارند و تنها در شدت صوت با یکدیگر فرق دارند ، دوبله و صداگذاری روی شخصیت ها جالب نیست و صدای یک کاراکتر با هیکلش هیچ تناسبی ندارد ، افکت های صوتی در حالت کلی قابل قبول هستند ، در بخش آنلاین تشخیص ناحیه درگیری با استفاده از سمت صدا می تواند کمک زیادی به پیشبرد بازی بکند ... 15

گیم پلی : متأسفانه هوش مصنوعی به هیچ دردی نمی خورد و واقعا افتضاح است و اگر در انجام یک مأموریت 10 نفر همراهتان باشند انگار تنها هستید و آن 10 نفر به اندازه ی یک بچه هم به درد نمی خورند! ، هم تیمی هایی که با هوش مصنوعی کنترل می شوند بزرگترین کاری که انجام می دهند این است که نهایتا به زور چند نفری را بکشند و بعد از آن جلوی دست و پای شما را بگیرند ، حرکات پارکور به وفور در نقاط مختلف بازی به درد می خورند ولی مکانیسم کنترلشان به طرزی است که انجامشان را عذاب آور و سخت می کند تا جایی که کلا بی خیال بخش پارکور بازی شوید و مثل بچه ی آدم به راه رفتن و پریدن ادامه دهید ، مأموریت های کلیشه ای که در آنها جز کشتن و کشته شدن کار دیگری نمی توانید انجام دهید ، مسیرها خطی و بدون پیچ و خم و لایه بندی مناسب هستند و خیلی زود تکراری می شوند و اگر یک نقشه را چند بار تکرار کنید تمام نقاط مبهم اش را (که چندان هم زیاد نیستند) حفظ خواهید کرد ، مبارزات و درگیری های نزدیک مناسب طراحی شده اند و سرعت خاص خود را دارند ، آزادی عمل اندک در انجام مأموریت ها به دلیل خطی بودن نقشه ها ... 16

داستان : داستان بازی در مورد یک آرمان شهر فرا مدرن به نام Arc است . این شهر که برای رفاه حال پولداران ساخته شده بعد از مدتی مملو از افراد مختلف می شود و این کار باعث افزایش جمعیت شهر و بروز درگیری در بین گروه های مختلف موجود در شهر می شود . گروه های موجود در شهر را نیروهای امنیتی و سازمان های مردمی تشکیل می دهند که برای به دست آوردن کنترل شهر با هم به رقابت می پردازند ... 18

حالت آنلاین : بخش آنلاین بازی (و در اصل خود بازی) دارای 4 کلاس مختلف است . این چهار کلاس که کارهای مختص خود را انجام می دهند عبارتند از : سرباز : وظیفه ی اصلی درگیری با دشمن بر عهده سربازهاست . سربازها دارای سلاح ها و نارنجک اندازهای مختلف هستند و بیشتر در خط مقدم مبارزه ها خدمت می کند . اپراتورها (جاسوس ها) : بیشتر کار اپراتورها هک کردن وسایل الکترونیکی دشمن است . همچنین اپراتورها می توانند با تغییر شکل دادن به دل دشمن نفوذ کرده و از آنجا اقدام به منهدم کردن امکانات دشمن بکنند . مهندس : یک مهندس کارهای زیادی انجام می دهد . از کاشت بمب های مخفی گرفته تا تعمیر و ارتقای سلاح ها . همچنین از دیگر وظایف مهندس ها می توان به تعمیر لوازم و وسایل آسیب دیده اشاره کرد . پزشک : همانطور که از نامش پیداست این کلاس توانایی درمان هم تیمی ها و خودش را دارد . اگر در طول مبارزات یکی از یاران خودی آسیب دید و روی زمین افتاد ، بلافاصله پزشک باید بالای سر او حاضر شود و او را از مرگ نجات دهد . این کار با استفاده از بسته های سلامتی و سرنگ های تزریقی انجام می شود . وجود تأخیر فراوان در بارگذاری بخش آنلاین ارزش تکرار بازی را از بین برده و پتانسیل های آن را به کل نابود کرده است ...

 

نکات مثبت : قابلیت های زیاد شخصی سازی ، کلاس های مختلف و بالانس شده در بخش آنلاین ، وجود حرکات پارکور ...

نکات منفی : تقریبا 70 درصد این بازی نکات منفی است ، از گیم پلی خسته کننده و گرافیک افتضاحش گرفته تا هوش مصنوعی ضعیف و وجود تأخیرهای فراوان در بخش چند نفره ...

 

سبک : FPS

سارنده : Splash Damage

ناشر : Bethesda

درجه سنی : 13+

 

ارزش : 13

نقد بازی DiRT 3


گرافیک : طراحی محیط عالی ، گرد و خاک و گل و لای موجود در جاده ها هنگام حرکت مانند واقعیت روی بدنه و شیشه های ماشین اثر می گذارند ، بازی در شهرهای لس آنجلس ، کنیا ، اسپن ، فنلاند ، اسملتر ، نروژ ، موناکو ، میشیگان اتفاق می افتد که همه ی این شهرها با بهترین جزئیات طراحی شده اند ، شبیه سازی دقیقac اوضاع آب و هوایی مختلف ، آسیب دیدگی و Damage به طور بسیار طبیعی و حتی بهتر از Dirt 2 در این بازی شبیه سازی شده که تا 100 درصد آسیب دیدگی ماشین را پشتیبانی می کند ، نورپردازی و انعکاس نور با اینکه فوق العاده است ولی به پای Dirt 2 نمی رسد ، در بازی 52 نوع ماشین از مدل های قدیمی تا سوپراسپرت های جدید وجود دارد که با اینکaه تعدادشان برای یک بازی ماشین سواری کم است ولی اگر به جزئیات ماشین ها دقت کنید می فهمید که طراحی همین تعداد کم هم به بهترین شکل ممکن و با عمقی زیاد صورت گرفته و توان زیادی از گروه سازنده گرفته ، قدرت گرافیکی بازی به لطف موتور قدرتمند EGO عالی است و این موتور امتحان خود را در بازیهایی چون Dirt و FP : Red River پس داده است ... 19

صدا : صدای موتور ماشین ها چیزی است که رویش زیاد کار شده و دارای نکات بسیار جالبی است مثلا اگر در حال رانندگی از چهار زاویه ی مختلف دوربین به ماشین نگاه کنید در هر چهار حالت صدایی متفاوت خواهید شنید که هیجان بازی را بیشتر می کند ، موسیقی متن و منوها هم جزو بهترین ها هستند ، گزارشگر و تماشاچیان و بهتر از آنها کمک راننده داری صداگذاری بسیار حرفه ای و دقیق هستند ، افکت های صوتی حرکت ماشین ها در محیط های مختلف و برخوردها هم خوب است ... 19

گیم پلی : هوش مصنوعی به طرز جالبی با توجه به درجه سختی انتخاب شده تغییر می کند و اگر یک تازه کار باشید از حالت سختی آسان و اگر یک کارکشته باشید از درجه سختی بالا لذت خواهید برد ، رقبا همواره طبیعی رفتار می کنند و همیشه سعی دارند از شما جلو بزنند ، نمای دوربین از تمام زوایا خوب است ، انواع مسابقات از رقابت های معمولی گرفته تا مسابقات Drift و Man2Man در DiRT 3 وجود دارند که چند تایشان واقعا معتاد کننده هستند و جذابیت بالایی دارند ، مسابقات نمایشی هم در DiRT 3 وجود دارند که در آن ها مانند واقعیت باید با ماشین کارهای نمایشی انجام دهید تا معروف شده و توسط شرکت های معروف ساپورت شوید تا آنها ماشین هایشان را در اختیارتان بگذارند ، مربی تان هم نقش اساسی ای دارد و بدون راهنمایی های او نمی توانید قوانین و مقررات را یاد گرفته و در مسابقات پیروز شوید ، همانند نسخه ی قبل در این بازی هم امکان Flash Back وجود دارد و اگر با صخره ای برخورد کردید می توانید به چند ثانیه قبل برگردید تا آن اشتباه را انجام ندهید (البته این امکان با محدودیت 5 تایی همراه است) و اگر از Flash Back استفاده نکنید به ازایش XP دریافت خواهید کرد ، کنترل ماشین ها برای طرفداران سبک رالی و Dirt آشناست ولی اگر تازه با سری بازیهای Dirt آشنا شده اید ممکن است مدتی طول بکشد تا با نحوه ی کنترل ماشین ها آشنا شوید ، جاده های حرفه ای بسیاری وجود دارند که پیچ هایشان برای Drift کشیدن انتظارتان را می کشند ، وضعیت آب و هوایی و وضعیت جاده ها همواره به طرز باورنکردنی ای روی مسابقات و نحوه ی کنترل ماشین ها تأثیر دارد ، ماشین ها دارای هندلینگ و مشخصات متفاوت و منحصر به فرد هستند که تمامشان از روی نمونه های واقعی طراحی و اجرا شده اند ... 18

محتویات دیگر : وجود قابلیت های شخصی سازی فراوان و مناسب ، امکانات جالب بخش آپلود فیلم های بازی در یوتیوب ، بخش آنلاین بازی برای آنان که نسخه ی غیر قانونی بازی را تهیه کرده اند ممکن است دور از دسترس باشد چون برای استفاده از بخش آنلاین باید کد موجود در قاب اصلی بازی را وارد کنید که در صورت خرید نسخه های غیر قانونی این کد را در اختیار نخواهید داشت ولی امکان خرید کد با پرداخت پول یا امتیاز مایکروسافت و سونی وجود دارد ، بعد از ورود به بخش آنلاین و دیدن منوی آن در می یابید که با بخش آنلاین پرباری طرف هستید که می توانید ماه ها با آن کنار بیایید و با دوستان رکورد بزنید ، ارزش تکرار بالا ، اعتیادآور ...

نکات مثبت : گرافیک عالی ، نورپردازی مناسب ، مدل سازی خوب ماشین ها ، موزیک های عالی ، گیم پلی کاملا شبیه سازی شده ، تنوع بالای مسابقات و رقابت ها ، هوش مصنوعی مناسب ...

نکات منفی : برخی مسیرهای غیر عادی ...

 

سبک : Rally

سازنده : Codemasters

ناشر : Codemasters

درجه سنی : 10+

 

ارزش : 19

نقد بازی Red Faction : Armageddon


گرافیک : گرافیک این بازی سبکی جدید را به دنیای بازیهای کامپیوتری معرفی می کند - استایلی که بر مبنای فیزیک گرافیکی و عوامل طبیعی حاکم بر طبیعت طراحی شده و حس باورپذیری فراوانی به بازی القا می کند - جزئیات محیط غوقا می کند و طراحان از هیچ نقطه از محیط گذرا رد نشده اند و برای طراحی پنهان ترین مناطق هم وقت صرف کرده اند - محیط ها با اینکه بسته و کوچک شده اند ولی به دلیل اتفاق افتادن بازی در فضا ، بزرگ به نظر می رسند - آسمان و سیارات به شکلی نوستالژیک و غم آلود در کنار هم قرار گرفته اند و وقتی به اعماق آسمان نگاه می کنید همان حس نگاه کردن به ماه و ستارگان بهتان دست می دهد - طراحی شخصیت ها و سلاح ها کاملا مطابق با سبک فیزیکی بازی است و انیمیشن ها روان اجرا می شوند - حتی انیمیشن های تخریب سازه ها دست کمی از واقعیت ندارد و می توان از آن به عنوان یک شبیه ساز واقعی تخریب یاد کرد - حتی اگر ساختمان ها در حال سقوط باشند و در عین حال با تعداد زیادی دشمن در حال مبارزه باشید ، سرعت فریم افت نمی کند و همواره روی یک عدد ثابت می ماند - طراحی سلاح ها خوب و متنوع به نظر می رسد - افکت های تصویری سلاح ها و محیط خوب و قابل قبول است ... 17

صدا : دوبله در حد بالایی قرار ندارد ولی بد هم نیست - دوبلورها از تمام توانایی های خود برای القای حس تخیلی بازی استفاده نکرده اند و به همین دلیل صدای بعضی از شخصیت ها اصلا با حال و هوای بازی سازگاری ندارد - موزیک ها در جای جای بازی خودنمایی می کنند و از کیفیت خوبی برخوردارند ... 17

گیم پلی : هوش مصنوعی مناسب است و حرکات دشمنان سنجیده به نظر می رسد - داریوس قدرت های خوب و عجیبی دارد که در بخش های مختلف به دردش می خورند - از قدرت های ویژه ی او که بسیار هم به درد می خورد می توان به سپر تدافعی اشاره کرد که علاوه بر بلوکه کردن حملات دشمنان می تواند به آنها حمله نیز بکند - از دیگر قدرت های جالب داریوس می توان به حالت "شوریده" اشاره کرد که در آن داریوس دارای سرعت و قدرت فراوان و چند برابر از حالت معمولی می شود که طی آن می توانید در زمان معینی تعداد زیادی از دشمنان را به سرعت از پای در آورید - داریوس با سلاح ویژه ی خود می تواند مکان های فروریخته را دوباره به حالت اولیه خود بازگرداند که این امکان در حل بسیاری از معماها به درد می خورد و علاوه بر آن قدرت گرافیکی بازی را به رخ می کشد - تنوع مراحل بالاست ولی گیم پلی خیلی زود تکراری می شود - سرعت درگیری ها بالاست و لذت خاصی دارند - مراحل به شدت خطی شده اند که با توجه به محیط Open-World بازی قبلی ، به شدت توی ذوق طرفداران میزند - بخش Multiplayer نیز می تواند مدت ها شما را سرگرم کند - استفاده از سلاح گرانشی معروف می تواند بهترین بخش گیم پلی بازی باشد که علاوه بر جذابیت بالا می تواند خلاقیت شما را نیز به چالش بکشد ... 18

داستان : مریخ توسط یک دستگاه به نام ترنسفورمر برای زندگی انسان آماده شده . این دستگاه آب و هوای مریخ را شبیه آب و های کره زمین می کند تا انسانها بتوانند در آن زندگی کرده و نفس بکشید . آدم بده ی داستان Adam Hale است که قصد دارد این مبدل را نابود کند . بعد از اینکه آدام هیل موفق به نابود کردن ترنسفورماتور می شود ، Darius Mason برای نجات این ترنسفورماتور اعزام می شود . تمام انسانها به زیر زمین پناه برده اند و منتظر اقدامات میسن هستند . ولی میسن در یکی از مأموریت های خود ناخواسته موجودات فضایی و تخیلی را آزاد می کند که طی آن بسیاری از انسانها توسط این موجودات کشته می شوند . داستان با اینکه کلیشه ای است ولی همین کلیشه ها به طرزی مناسب روایت می شوند و شخصیت ها به طور مناسبی پرداخته می شوند . داستان بازی سالهای سال بعد از Red Faction : Guerrilla اتفاق می افتد و باز هم اتفاقات روی مریخ را روایت می کند ... 17

 

نکات مثبت : جزئیات بالای محیط ، سلاح گرانشی عالی ، فیزیک فوق العاده ، گیم پلی درگیر کننده ، پیچش های داستانی خوب ، انتقال مناسب حس نوستالژیک ، قدرت های متنوع ، هوش مصنوعی پویا ...

نکات منفی : داستان کلیشه ای ، دوبله ی سطح پایین بعضی از شخصیت ها ، محیط های بیش از حد بسته نسبت به قسمت قبل ، بازی بعد از چند ساعت تکراری می شود ...

 

سبک : Shooter

سازنده : Volition

ناشر : THQ

درجه سنی : 18+

 

ارزش : 17

نقد بازی Alice : Madness Returns


گرافیک : رنگ بندی محیط و سایه زنی بخش های مختلف اعضای بدن عالی است و جای تحسین دارد - طراحی هنری بازی شبیه ندارد و دشمنان تنوع بالایی دارند ، حتی کوچکترین جزئیات محیط هم با رنگ بندی کلی محیط همخوانی دارند - مدل سازی دشمنان و شخصیت ها متنوع است و انیمیشن هایشان حالت خشکی ندارد - لودینگ ها گاه طولانی و خسته کننده می شوند که با توجه به ریتم بازی و جلوه های هنری بازی توی ذوق می زند و حس سرزمین عجایب را از بین می برد - رمز و راز دنیای آلیس را فراگرفته و تضاد میان رنگ های شاد و دشمنان چرک آلود ، حس عجیبی ایجاد می کند و شما را به ادامه بازی فرا می خواند - جلوه های سینمایی طراحی خوبی دارند و مانند کارتون های آلیس شما را یاد بچگی ها می اندازند - سرعت فریم ثابت است و افت محسوسی نمی کند - در حالت حملات عصبی آلیس گرافیک به حالتی وحشی مانند تغییر حالت می دهد که در این حالت هم جزئیات و طراحی هنری غوقا می کند ... 17

صدا : موزیک های بازی توسط افراد سرشناس و در استودیوهای مجهز و معروف ساخته شده است و با دنیای عجایب آلیس همراستا است - افکت ها گاه با مزه و خنده دار هستند و گاه ترسناک می شوند تا با یک تضاد عالی طرف شوید و حس پوچی و گم شدن در یک دنیای مرموز به سراغتان بیاید - دوبله در حد قابل قبول قرار دارد و چیزی کم و کسر ندارد ... 19

گیم پلی : کنترل آلیس روان و بدون پیچیدگی است و سلاح های در دسترس با اینکه تعدادشان کم است ولی سرگرم کننده و جذاب هستند - وقتی خط سلامتی آلیس از مقدار مشخصی کمتر می شود ، به آلیس یک حمله عصبی دست می دهد و در این حالت قدرتش بیشتر شده و ضد ضربه می شود ، خوبی این بخش کشتن دشمنان و جمع آوری بسته های سلامتی و افزایش دوباره ی خون آلیس است - بخش های پلتفرمینگ در بازی خودنمایی می کنند ولی گاه متنوع و عالی هستند و گاه بی خود و به درد نخور ، بسیاری از مراحل نیاز شدید برای پریدن و پشت سرگذاشتن موانع دارند ولی همین پشت سر گذاشتن موانع در بیشتر اوقات دردسرساز می شود و باعث مرگ های مکرر شما می گردد - برخی از مکانیک های پلتفرمینگ بازی مانند طی کردن فواصل دور با پرش های مکرر در فضا جذاب و هیجان انگیز است - کوچک و بزرگ شدن آلیس هم در بخش گذر از موانع نقش اساسی دارد ، برخی از سکوها و راه ها با کوچک شدن آلیس پدیدار می شوند و بدون پیدا کردن آنها نمی توانید مرحله را ادامه دهید پس همین عامل می تواند یک نوآوری و سرگرمی به حساب بیاید - هر کدام از دشمنان نقطه ضعف خود را دارند که باید با حوصله راه کشتن هر کدام را پیدا کنید - درگیری ها سریع هستند و تنوع بالایی دارند ، اکشن ها بعضا نوآورانه و جذابند ولی در بیشتر مراحل فقط باید دشمنان را بکشید و جلو بروید - معماها هم خوب هستند و طراحی مناسبی دارند ... 16

داستان : داستان بازی Alice : Madness Returns ادامه ای است بر داستان بازی اول آلیس که حدود 11 سال پیش توسط McGee ساخته شده بود . در قسمت اول ، آلیس به دلیل مرگ پدر و مادر و خواهرش در آتش سوزی ، در یک آسایشگاه روانی تحت نظارت پزشکان بودن ولی به دلیل اتفاقاتی که در سرزمین عجایب برایش افتاد ، توانست از آسایشگاه نجات یابد . در این قسمت از بازی او در یک یتیم خانه زندگی می کند ولی باز هم سفر او به سرزمین عجایب (Wonderland) باعث می شود اتفاقات عجیبی برایش بیافتد و بتواند زوایای پنهان آتش سوزی خانهشان را بفهمد . روایت داستان مناسب است و رسیدن به پاسخ سوالات و ابهامات لذت بخش است . سازندگان تمام تلاش خود را برای روایت یک داستان عالی به کار گرفته اند طوری که قسمتی از گرافیک و گیم پلی قربانی روایت یک داستان عالی شده است . پایان داستان هم چندان بد نیست و شما را به اهدافتان می رساند ... 19

 نکات مثبت : داستان عالی با روایت عالی تر ، موزیک و صداگذاری تأثیرگذار ، طراحی هنری غوقا می کند ، فضاسازی بی نظیر ، کوچک و بزرگ شدن آلیس ، حملات هیستریک ...

نکات منفی : بخش پلتفرمینگ نه چندان غنی ، گرافیک فنی ضعیف ، چک پوینت های بد ، لودینگ های طولانی ...

 

سبک : Action - Adventure - Platformer

سازنده : Spicy Horse

ناشر : EA

درجه سنی : 16+

 

ارزش : 16

نقد بازی Shadows of The Damned


گرافیک : فضاسازی این بازی از بسیاری از بازیهایی که جهنم را به تصویر کشیده اند یک سر و گردن بالاتر است و شما را به اعماق واقعی یک جهنم می کشاند - نورپردازی روی محیط ها و دشمنان خوب از آب در آمده و انعکاس نور از روی اجسام طبیعی است - جزئیات محیط خوب نیست و شخصیت ها عمق کافی ندارند - فضاسازی جهنم به طرز عجیبی عالی است و دشمنان حس ترس و دلهره را به طور مداوم و پی در پی در شما ایجاد می کنند - جلوه های سینمایی هم خوب اند - موتور بازی با اینکه قدرت زیادی دارد ولی سازندگان در بهره گیری از آن تلاش زیادی نکرده اند به همین دلیل محیط ها از نظر فنی دچار باگ می شوند - محیط ها تنوع بالایی دارند و از خیابان های سوت و کور گرفته تا فاصلاب های تاریک و ترسناک را شامل می شوند - دشمنان از طراحی خوبی برخوردار نیستند و تنوعشان هم از انگشتان دست فراتر نمی رود - لودینگ ها گاهی واقعا طولانی و اعصاب خرد کن می شوند و روند تند و تیز بازی را دچار اختلال می کنند - سرعت فریم با اینکه صحنه ها شلوغ می شوند ولی افت نمی کند و پایدار می ماند - انیمیشن های گارسیا و دیگر شخصیت ها خشک و بی روح است و چندان جلب توجه نمی کند - ساختمان ها و قلعه ها عظیم و پر ابهت طراحی شده اند - ظاهر باس ها هم خوب و ترسناک است ... 16

صدا : موزیک های بازی چیزی هستند که نیمی از جو بازی را به بازیکن منتقل می کنند و به طرزی استادانه با فراز و فرود موقعیت های بازی همخوانی دارند و شما را به وجد می آورند - تنوع موزیک ها خوب است و سبک های مختلفی را شامل می شود که برای همه ی بازیکنان آشنا هستند - دوبله و صداگذاری شخصیت ها هم با اینکه تعدادشان زیاد نیست ولی خوب و مناسب است و هیچگاه به غیر واقعی بودن دنیای بازی دامن نمی زند ... 19

گیم پلی : مبارزات سرعت زیادی دارند و دشمنان با سرعت زیاد به سویتان حمله ور می شوند پس به همین دلیل باید سرعت تصمیم گیری تان بالا باشد تا بتوانید تعداد زیادی دشمن را در زمان اندک از پای در آورید - قسمت های خاصی در بازی وجود دارند که باید در آنها محیط را از تاریکی خارج کنید تا بتوانید دشمنان را از بین ببرید ، لحظه هایی که به دنبال راه روشن کردن محیط می گردید مهمترین و ترسناک ترین لحظه های بازی هستند که نظیرشان را در هیچ بازی دیگری پیدا نخواهید کرد - در کمال تضاد با بازی ، مراحل دو بعدی کلاسیک نیز در بازی وجود دارند ، بخش های دو بعدی نه تنها به عنوان مینی گیم نیستند بلکه در پیشبرد بازی نیز نقش دارند ، این مراحل طبق قوانین بازی های دو بعدی ساخته شده اند و تجربه شان واقعا لذت بخش است - کار با اسلحه ها خوب است و شما را یاد بازی های رزیدنت اویل می اندازد ولی سبک طراحی سلاح ها کاملا با Resident Evil فرق دارد و رنگ و لعاب مخصوص خود را دارند - Boss Fightها کاملا درگیر کننده و هیجان انگیز هستند و نیاز به تمرکز و خلاقیت دارند - هوش مصنوعی دشمنان مناسب است و در دسته های چند تایی به سمتتان روانه می شوند - مراحل خطی هستند و محیط ها بسته اند - تنوع اسلحه ها کم است - زاویه دوربین نسبتا بد است و جذابیت لازم را ندارد - گیم پلی بازی با اینکه بسیار متنوع و نوآورانه است ولی اگر دو بار بازی را تمام کنید متوجه تکراری بودن آن می شوید ... 15

داستان : داستان از جایی شروع می شود که Fleming (شیطان) با دار و دسته اش به خانه ی Garcia (شخصیت اصلی) حمله می کند و موفق می شود Paula همسر گارسیا را به اعماق جهنم بکشاند . گارسیا بعد از از دست دادن همسرش موفق می شود به جهنم راه بیابد ولی با کشتن یکی از شیاطین ، دچار نفرین می شود که حاصل این نفرین عذاب روحی و کابوسهایی است که هر از چند گاهی سراغ گارسیا می آیند . شخصیت پردازی هیچ یک از شخصیت ها مناسب نیست و گذشته ی هیچ کدام از شخصیت ها به طور واضح روایت نمی شود . کل داستان حول پیدا کردن Paula می چرخد و شما تا آخر بازی به دنبال پیدا کردن او هستید . داستان کلیشه ای است ولی روایت خوبی دارد که شما را به دنبال خود می کشاند . نجات دادن Garcia از عذاب های روحی مهمترین محرک شما برای ادامه ی بازی است که این عذاب های روحی با نجات همسر گارسیا به پایان می رسند . از دیگر شخصیت های بازی می توان به Johnson اشاره کرد که علاوه بر اینکه اسلحه ی گارسیا به حساب می آید ، بازی را از حالت خشکی در می آورد و با طنز خاصی که به بازی القا می کند می تواند یکی از سرگرمی های شما باشد . رفتار گارسیا اندکی شبیه دانته است و بعضی از رفتارهایش شبیه او طراحی شده که ممکن است تقلیدی از دانته به حساب بیاید ... 16

 

نکات مثبت : موزیک های عالی و دوبله ی مناسب ، سبک شبیه به رزیدنت اویل ، باس های عالی ، مبارزات سریع ، برخی از بخش های نو آورانه گیم پلی ، مراحل دو بعدی ...

نکات منفی : داستان سطحی و کلیشه ای ، گرافیک نه چندان فوق العاده ، ارزش تکرار پایین ، گیم پلی بعد از یک بار تمام کردن بازی تکراری می شود ، شخصیت پردازی بد ، تنوع کم شخصیت ها ...

 

سبک : Action

سازنده : Grasshopper

ناشر : EA

درجه سنی : 17+

 

ارزش : 18

بازی Assassin’s Creed II

بعد از مدت ها انتظارنسخه کامپیوتر  Assassin’s Creed II  برای بازی خورهای ایرانی آماده شد. فروشگاه ای شاب این بازی را در اختیار شما قرار می دهد.

عرضه بازی Assassins Creed یک موفقیت تجاری بزرگ بود  نسخه ۱ این بازی نظر منتقدان و سایتهای مختلف بازی را بخود جلب کرد.برای هر فردی که تا قبل از این ادعا میکرد که  Free-Running زشت و بی هیجان است طرفداری عصبانی وجود داشت که بازی Assassins Creed را به رخ او بکشد در این شرایط شرکت Ubisoft باید این سوال را از خود میپرسید که برای ادامه ای موفق  این سری چه کاری باید انجام دهد. اشتباهات کوچکی در نسخه قبلی بازی وجود داشت و شرکت یوبی سافت باید در صدد رفع آنها بر میامد. با این وجود شرکت یوبی سافت تصمیم گرفت ببجای اینکه گیم پلی بازی را بکلی عوض کند آن را به قول معروف تصفیه کند تا تجربه ای بسیار لذتبخشتر از نسخه اول را برای بازی کنندگان به ارمغان بیاورد.

assassins-creed-2-logo1-450x253

ماجراهای این نسخه از بازی دقیقا بس از پایان نسخه اول شروع میشوند. در نسخه اول بازی دیدیم که افرادی که در اصل Templar های نسل جدید هستند از دستگاهی به نام Animus بر روی فردی به نام Desmond استفاده کردند تا با استفاده از آن بتوانند به حافظه اجداد او پی ببرند.

در نسخه اول این بازی دستگاه به خاطرات Altair یکی از افراد فرقه حشاشین در سال ۱۱۹۱ میرود. Altair و دیگر افراد گروه در پی یافتن قطعه ای از بهشت(وسیله ای که با ایجاد وهم در افراد آنها را به اطاعت وا میداشت) بودند. این وسیله دلیل دزدیده شدن Desmond توسط Abstergo و استفاده از دستگاه برای پیدا کردن مکان این وسیله بود.

بنظر داستان پیچیده ای میاد و باید بگم که داستان در نسخه جدید پیچیده تر هم میشود. آنجا که Lucy Stillman یکی از اعضای گروه Abstergo  به Desmond کمک میکند تا از آن مجتمع فرار کند و او را به پایگاه مخفی دیگری میبرد که البته دستگاه Animus دیگری در آن وجود دارد.

ایندفعه Desmond خاطرات یکی دیگر از اجدادش یعنی Ezio Auditore da Firenze را بیاد میاورد, مرد جوان ایتالیایی که در پی انتقام از فردی است که به او  و خانوداه اش خیانت کرده است. داستان این نسخه در سال ۱۴۷۶ اتفاق میافتد تقریبا ۳۰۰ سال پس از اتفاقات نسخه اول.Ezio در ابتدای بازی فردی نرمخو و تازه کار و ناکارآمد است اما اتفاقاتی که در بازی میافتد او را تبدیل به قاتلی خونین,خطرناک و البته مخفی میکند.

مانند نسخه ۱ این بازی, Assassins creed 2 در شهرهای بزرگ و پرجمعیت و شهرکهای اطراف اتفاق میافتد و البته این بار بازدیدی از شهرهای جدید مانند Venice با قایقهای معروفش ,Florence,Romagn و Tuscany خواهید داشت. جزییات تمام این شهرها بطور کامل در بازی قرار داده شده است و بجرات میتوان گفت که حتی از نمونه واقعیشان هم زیباتر طراحی شده اند.

با گردش در شهر صدها تن از مردم را میبینید که هریک به کار خود مشغول هستند,نگهبانها مشغول گشت زنی در خیابانها و پشت بامها هستند و از همه مهمتر در هر منطقه کاری برای انجام دادن است.ماموریتهای داستانی زیادی در بازی گنجانده شده است البته این ماموریتها تنها بخشی از بازی هستند.

باید گفت که Ezio از Altair بسیار چابکتر است که باعث میشود با سرعت بیشتری از برجهای بلند شهرها بالا برود. بالا رفتن از هرکدام از برجهای مشخص شده(View Point) باعث آشکار شدن قسمتی از نقشه و به طبع آن ماموریتهای جدید میشود

یکی از نقاط منفی نسخه اول بازی این بود که شما در طول بازی این حس را داشتید که مرتب دارید ماموریتها و کارهای تکراری را انجام میدهید. به عنوان Altair شما پس از ورود به هر شهر به دفتر گروه حشاسین میرفتید تا نکاتی در مورد قاتل بدست بیاورید. پس از آن به برجها میرفتید تا ماموریتهای بازی مشخص شوند و چند بازجویی و ماموریت تکراری را انجام میدادید تا اطلاعات کافی برای قتل هدف مورد نطر را بدست میاوردید. اگر بخواهیم رو راست باشیم باید بگیم که این بازجوییها اصلا جالب نبودند و جای تعجبی نداشت که در این نسخه سیستم بازجویی بطور کامل از بازی حذف شده است. البته در این نسخه از ماموریتهای قبلی مثل کتک زدن مردم یا انجام ماموریت بعنوان پیک قرار دارند. چند ماموریت جدید دیگر مثل مسابقات و ترور کردن بعضی افراد در بازی گنجانده شده است که البته همه این ماموریتها اختیاری هستند و مثل نسخه قبل اجباری در انجام آنها نیست ولی با انجام دادن آنها پول نصیبتان میشود.

در این بین ماموریتهای ترور کردن افراد اصلی در بازی بسیار سرگرم کننده تر از نسخه قبلی هستند و حسی که برای انجام هدفتان در بازی به شما القا میشود بسیار بیشتر از نسخه قبلی است.

جدا از این تغییرات, تغییرات زیاد دیگری هم در بازی انجام گرفته بطور مثال: مکانیزمهای مختلف گیم پلی نسخه اول بهبود یافته و در بعضی موارد بطور کامل تغییر کرده اند و مکانیزمهای جدید دیگری هم به گیم پلی بازی اضافه شده است.

مثلا قابلیت Blending که به شما اجازه مخفی شدن در بین مردم را میدهد در حالی که در حرکت هستید بهبود یافته است که در این نسخه شما میتوانید بین هر گروه کوچکی از مردم مخفی شده و از دست نگهبانها فرار کنید.

گروههای مختلفی در بازی قرار داده شده اند که در عوض پرداخت پول سرویسهایی را به شما ارائه میدهند و این افراد مثلا حواس گاردها را پرت میکنند یا بطور کامل پوشش حرکتی برای شما میشوند تا به راحتی به هدف خود نزدیک شوید. البته شما میتوانید با گروههای متحرک دیگر بدون پرداخت پول حرکت کنید ولی تا رسیدن به هدف باید چند بار با گروههای مختلفی حرکت کنید ولی در مواقعی که راه ورود به مکانی بطور کامل بسته شده است و راه ورود دیگری نیست شما میتوانید با پرداخت پول به یک گروه دزد آنها را وادار به دستبرد زدن بکنید در این هنگام گاردها  پستهای خود را رها کرده و به دنبال دزد میدوند و راه برای نفوذ شما باز میشود.

در بازی میتوانید بعضی شیطنتها را هم انجام دهید. مثلا دستبرد زدن به مردم. البته این دفعه دستبرد زدن به عنوان ماموریتی در بازی گنجانده نشده است  ولی مواقعی که پشت سر کسی حرکت میکنید بد نیست که سری به جیب او بزنید. بالا رفتن از پشت بامها یا کشتن مردم باعث میشود که شناخته شده و لو بروید و اگر به اندازه کافی کارهایی از این قبیل انجام دهید  نگهبانهای موجود در شهرها در صورت مشاهده شما بدنبال شما میایند.

شما میتوانید با فرار کردن از دست آنها و قایم شدن در مکانی به تعقیب آنها خاتمه دهید(البته ایندفعه گاردها در پیدا کردن شما سرسختتر شده اند) اما درجه شناسایی شما در حد بالا خود باقی میماند و این درجه فقط با انجام دادن بعضی کارها کاهش میابد. مثلا رشوه دادن به سخنگوهای شهر, کشتن بعضی افراد رسمی در شهر, پاره کردن پوسترهای روی دیوار(Wanted Posters). این سیستم جدید بسیار واقعی تر از سیستم قبلی است که گاردها بعد از چند ثانیه کلا بیخیال قضیه میشدند و شما را فراموش میکردند و این سیستم طوری در بازی قرار داده شده است که علارغم سادگی, بسیار لذت بخش و سرگرم کننده است.

دویدن در بازیها معمولا به عنوان یک عامل هیجان انگیز و جذاب بکار نمیاید ولی بازیهای کمی از جمله Assassins Creed دویدن را تا حد ممکن لذتبخش کرده اند. مکانیزم دویدن این نسخه هم مانند نسخه قبلی است یعنی Ezio میتواند با سرعت از روی پشت بامها عبور کند, روی ستونهای بدود و یا از دیوارها بالا برود و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که او را به جهت ها و مکانهای درست راهنمایی کنید. شما میتوانید در طول بازی بصورت نامحدودی بدوید بدون اینکه Ezio خسته شود البته باید گفت که در مواقعی که در حال دویدن با سرعت زیاد هستید Ezio کوچکترین اهمیتی به سلامتی خود نمیدهد یعنی اگر با سرعت به لبه پشت بامی نزدیک شوید او از بالا به پایین پرت خواهد شد. البته در مواقعی که با سرعت معمولی در حال دویدن هستید Ezio از پایین افتادن خود جلوگیری میکند. موقعی که قلق دویدن در بازی بدستتان بیاید, دویدن به یکی از نقاط قوت و لذتبخش بازی تبدیل میشود. قابلیتی که شرکت یوبی سافت باید به آن افتخار کند.

مبارزات در بازی پیشرفت کرده اند و افراد میتواند از کمبوهای متنوعی استفاده کنند. موقعی که  با افراد دشمن درگیر میشوید(که معمولا هم اتفاق میافتد) سیستم ضد حمله(Counter Attack) نسخه قبلی را دوباره مشاهده میکنید- و باید گفت که به اندازه نسخه اول این سیستم راضی کننده است. البته اینبار نمیتوانید بر روی همه افراد از آن استفاده کنید و باید از تکنیکهای جدیدی که در بازی قرار داده شده است برای کشتن گاردهای مجهز و پیشرفته استفاده کنید. مثلا خلع سلاح کردن دشمنان و استفاده از سلاحهای متنوع آنها که تنوع کشتنها را بسیار بالا میبرد.

همچنین در این نسخه تیغه معروف مخفی که در نسخه قبلی فقط در یک دست Altair قرار داشت در این نسخه Ezio در هر دو دست خود این تیغه را دارد و میتواند بطور همزمان دو نفر را که نزدیک هم قرار دارند با این تیغه ها از بین ببرد.

assassinscreed_2Leonardo Da Vinci مخترع هم در اول بازی با ما دوست میشود و ما میتوانیم از اختراعات و وسایل او استفاده کنیم- مثلا ایده جالب ماشین پرنده که افرادی که هنوز بازی را بازی نکرده اند مطمئنا آن را در دموی E3 دیده اند.

تعداد زیادی اسلحه و آیتمهای مورد استفاده در جنگها به بازی اضافه شده اند مثلا آیتم بمب دودزا که در مواقع حساس میتواند به کمک شما بیاید و یا سیستم جدید آسیب دیدن اسلحه ها و زره شما که برای درست کردن آنها باید به آهنگری بروید.

Assassins Creed بازی بسیار طولانی و وسیع است. حتی اگر از ماموریتهای کناری طولانی صرفنظر کنید چیزی در حدود ۲۰ ساعت گیم پلی را پیش رو دارید. البته باید گفت که مطمئنا شما از ماموریتهای کناری صرفنظر نمیکنید زیرا پاداشها و آیتمهایی که در عوض انجام این ماموریتها گیر شما میایند بسیار با ارزش هستند.

در نسخه اول اگر یادتان باشد باید پرچم جمع میکردید که در این نسخه این پرچمها با پر جایگزین شده اند(۱۰۰ عدد). در بازی ۳۳۰ گنجینه مخفی شده است و از همه آنها زیباتر دخمه های درون بازی که به سبک بازی Prince Of Persia طراحی شده اند.

قابلیت مبارزات درون معابد قاتلان یکی دیگر از خصوصیات بازی است. البته به جز اولین مبارزه, انجام دادن بقیه آنها کاملا اختیاری است. ولی جوایزی که در مقابل انجام دادن این چلنجهای نسبتا سخت بدست میاورید ارزش انجام دادن آنها را دارد. بخصوص برای طرفداران قهرمان قبلی یعنی Altair.

ویلای عموی شما در شهر Monteriggioni واقع شده است. قرارگاهی که میتوانید در آن استراحت کنید و از خدمات و مغازه های مختلف آن استفاده کنید با انجام دادن این کارها میتوانید منبع درآمدی داشته باشید که خرج تعمیرات, آیتمهای جدید خدماتی که برای سلامتی شما انجام میشود و یا پول مورد نیاز برای رشوه دادن به مردم را بدست بیاورید.  شما میتوانید در بازی مقداری از پولهای خود را صرف بدست آوردن هنرهایی در بازی بکنید یا پازلهایی را که در بازی نهفته شده اند  حل کنید و قسمتی را به نام Truth در بازی باز کنید. البته بازی این کارها را به هیچ وجه به شما اتحمیل نمیکند و شما میتوانید به راحتی از خیال انجام دادن آنها بگذرید. این یکی از بزرگترین نقاط مثبت Assassins Creed 2 است. با اینکه داستان بازی کاملا خطی است ولی هر کسی بازی را به سبک خاصی انجام میدهد و هیچگونه حس اجبار در بازی به شما القا نمیشود.

این بازی پیچیده و زیبا ارائه ای بینظیر در میان بازیهای نسل حاضر داشت. شهرهای بازی را بدون شک میتوان ستاره پرفروغ این آسمان دانست. آنقدر جزییات درون شهرها وجود دارد که مطمئنا ساعتها فقط صرف گشت و گذار در شهرها و تماشای جزییات آنها میکنید. طراحی شخصیتهای بازی هم عالی کار شده است ولی بعضی مواقع مشکلات بسیار ریزی را در انیمیشنهای بازی میبینیم یا مشکل افت فریم ریت بازی در بعضی قسمتهای بازی(معمولا در نسخه PS3). اما هیچکدام از این اشتباهات سطحی نمیتواند لطمه ای به شاهکار یوبی سافت وارد کند و شما مطمئنا تحت تاثیر این شاهکار قرار خواهید گرفت.

صداگذاری هم در بازی از کیفیت بالایی برخوردار است. دیالوگهای بازی کاملا زیبا طراحی شده اند و صدای شخصیتها کاملا طبیعی و دارای احساس میباشد که باعث میشود بازی کاملا زنده بنظر بیاید.

عرضه تقریبا همزمان این بازی با بازی Call Of Duty : Modern Warfare 2 ریسک بسیار بزرگی از طرف شرکت یوبی سافت بود. MW2 قطعا بازی با کیفیت و بزرگی است بنابراین هرگونه ضعف یا مشکلاتی در بازی میتوانست بعد از عرضه این بازی ضربه بزرگی به فروش این بازی بزند و اشتباهاتی که در نسخه  اول بازی وجود داشت باعث میشد تا کوچکترین مشکلی در این نسخه مانند پتک بر سر یوبی سافت وارد شود. البته یوبی سافت همه این موارد را میدانست و با بهبود دادن بازی در بسیاری از موارد مانند داستان زیبای این نسخه, ارائه فوق العاده بازی و صد البته اکشن جذاب بازی این نگرانیها را از بین برد.

امسال با بازیهای بزرگی که آمده بودند تجربه بازیهای تکنفره عالی زیادی داشتیم که با عرضه این بازی توسط یوبی سافت, این شرکت تجربه عالی دیگری در اختیار ما قرار داد.

Click for the next screenshot

تاریخ عرضه 3D Headsetسونی...


سونی تاریخ عرضه هدست سه بعدی خود را اعلام کرد . این هدست که به طور کامل روی چشم ها و گوش ها را می گیرد ، دارای دو صفحه نمایش OLED با وضوح 720p است که هر صفحه می تواند تصاویر دو بعدی یا سه بعدی را برای چشم ها پخش کند . همچنین خروجی صدای این دستگاه از سیستم 5.1 Surround پشتیبانی می کند . کاربران می توانند این هدست را از طریق کابل HDMI به تلویزیون خود وصل کنند . این دستگاه به طور کامل با PlayStation 3 سازگاری دارد . 3D Headset سونی در تاریخ 11 نوامبر با قیمت 60 هزار ین در ژاپن عرضه خواهد شد .

Gears of War 3 در آلمان بدون سانسور...

www.playstation4.mihanblog.com

با اینکه دو نسخه ی اول بازی Gears of War در آلمان جزو بازیهای ممنوعه بودند ، ولی سیستم رده بندی سنی بازیهای آلمان اعلام کرده که Gears of War 3 نه تنها در این کشور مجاز خواهد بود ، بلکه به هیچ عنوان محتوای آن حذف نخواهد شد و تغییری در آن بوجود نخواهد آمد . این کار دو دلیل می تواند داشته باشد ، یا مایکروسافت سیستم رده بندی سنی بازیهای آلمان را خریده (همان زیر میزی خودمان!) یا محتوای Gears of War 3 واقعا چیزی برای حذف کردن ندارد . به هر حال این بازی چه در آلمان ممنوع شود و چه نشود ، می توان نسخه های غیرقانونی آنرا از هر جایی خرید