معرفی جدید ترین بازی ها

معرفی بازی های ps3,pc,xbox,wii,androad

معرفی جدید ترین بازی ها

معرفی بازی های ps3,pc,xbox,wii,androad

نقد و بررسی بازی Kung Fu Panda 2

سقوط جنگجوی اژدها!

http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/2011/144/reviews/625850_20110525_640screen003.jpg

Kung Fu Panda 2 بازی ای است که از روی انیمیشنی با همین نام ساخته شده و همزمان با اکران فیلم آن در سینما برای کنسول های بازی عرضه شده است. زمانی که خیلی ها در سینما با یک انیمیشن بسیار زیبا روبرو هستند، عده ای از طرفداران بازی های کامپیوتری با یک عنوان کاملاً به درد نخور مواجه هستند.

داستان

در اولین انیمیشن Kung Fu Panda، شخصیت اصلی پو (Po) به جنگجوی اژدها تبدیل شد و توانست دهکده اش را نجات دهد. حال با این پیش زمینه وارد بازی ای می شوید که از روی دومین انیمشین این عنوان ساخته شده است. داستان بازی هیچ ارتباطی با داستان فیلم ندارد و یک مسیر کاملاً جدا را در پیش گرفته است. همین موضوع باعث شده که اگر هنوز فیلم را ندیده اید، بازی برای شما چیزی را فاش نکند. شروع بازی چندان مفهوم نیست و با نشان دادن گروهی از تمساح های شرور که وارد دهکده شده اند، شروع می شود. دهکده ای که پو و سایر دوستانش در آنجا زندگی می کنند، چندان هم بی در و پیکر نبود که یک گروه خشن به راحتی وارد آن بشوند.

به هر حال پو که متوجه این موضوع شده، به سمت آن تمساح ها حمله می کند و... داستان کاملاً ساده و بی محتوا است. یک داستان دور همی که هیچ هیجان خاصی ندارد. اوج جذابیت های بازی، مسخره بازی هایی است که پو از خود می آورد. زمانی که داستان بازی می خواهد ماجراهایی جدید که در فیلم به نمایش در می آیند را نشان بدهد، طبیعتاً باید با عنوان جذاب تر و هیجان انگیزتری روبرو باشیم، اما این KP2 دقیقاً برعکس عمل کرده و داستان را به انگیزه ای برای شروع بازی تبدیل کرده است. کاری که سازندگان می توانستند در این بازی انجام دهند، این بود که دنیای Kung Fu Panda را بیشتر به نمایش در بیاورند و بازیکنان را با قسمت های جدید و مکان های مختلف آشنا کنند.

گرافیک


بازی Kung Fu Panda 2 یکی دیگر از بازی های نه چندان خوبی است که از روی فیلم ساخته می شوند. کیفیت بافت ها، طراحی شخصیت ها، محیط و هر چیزی که در این بازی دیده می شود، پایین است. چیز قابل توجهی در گرافیک این بازی دیده نمی شود که بتوان به آن اشاره کرد. استفاده از چند ضلعی های (Polygon) کم برای طراحی شخصیت های بازی، باعث شده که KP2 بیشتر به عنوان های نسل قبل شباهت داشته باشد. از طرف دیگر، انیمیشن های طراحی شده برای شخصیت های بازی نیز بسیار بد هستند. شخصیت های بازی بسیار خشک و بی حالت حرکت می کنند. فقط در میان پرده های بازی شاهد نمایش های خوبی هستیم. میان پرده هایی که هم زیبایی خوبی به بازی بخشیده اند و هم از معدود قسمت های جالب بازی به شمار می آیند.

موسیقی/صداگذاری


صداگذاری بازی در سطح خوبی قرار دارد، یعنی نه عالی است و نه بد. همه چیز بسیار معمولی کار شده و نکته درخشانی در آن دیده نمی شود. صداگذاران بازی در سطح عالی ای ظاهر نشده اند و بیشتر به شکل رفع تکلیف در این بازی حضور داشته اند. نکته جالب توجه این قسمت، دیالوگ های با مزه ای است که پو آن ها را می گوید. البته این دیالوگ ها به پای صحبت های او در فیلم نمی رسند، اما برای بازی ای در این سطح خوب هستند. موسیقی های کار شده در بازی نیز اصلاً خوب نیستند. یکسری قطعه نه چندان خوب در بازی قرار گرفته که مثلاً باید هیجان مبارزه ها را بیشتر کنند و به محیط های بازی حس بدهند. اما این موسیقی ها فقط برای این ساخته شده اند که تنها در بازی پخش بشوند و چیزی به عنوان آهنگ در بازی به گوش بازیکنان برسد.


گیم پلی


نکته جالب این بازی اینجاست که نسخه Xbox 360 آن تنها با کنترلر Kinect قابل بازی است. مسئله ای که قبل از عرضه این عنوان نظر ما را هم به خودش جلب کرده بود. اما زمانی که این عنوان را بازی کردیم، متوجه این موضوع شدیم که این بازی خلاقیت آنچنانی ای در استفاده از Kinect به همراه ندارد و چیزی بسیار ساده و کسل کننده را به نمایش درمی آورد. از منوها گرفته تا دیگر قسمت های بازی، با Kinect کنترل می شوند. روش کنترل منوها جالب است و این موضوع باعث می شود که فکر کنید گیم پلی هم شگفت انگیز خواهد بود، اما زمانی که شما وارد بازی می شوید، با یک ضدحال اساسی روبرو می شوید. در ابتدا، پو آموزش های پایه را به شما می دهد و بازیکنان با نحوه اجرای فنون آشنا می شوند. سبک های مختلفی برای مبارزه ها طراحی شده اند که هر کدام از آن ها باعث می شوند که پو فنون مختلفی را اجرا کند. گیم پلی بازی اصلاً سریع نیست و به همین دلیل بازی روند کسل کننده ای پیدا می کند.

فنونی که باید اجرا کنید، بیشتر شامل مشت و لگد می شوند و بعضی وقت ها هم اگر بپرید، پو ضربه جفت پا هم می زند. گیم پلی بازی سیستم "یکی تو بزن، یکی من می زنم" را پیاده سازی کرده است. بعد از اینکه شما دشمن را گوشت مالی دادید، نوبت او می شود که به شما یک درس حسابی بدهد. در این حالت زمان دفاع کردن فرا می رسد. با دست خود باید به صورت هایی که گفته می شود، دفاع کنید. کل گیم پلی بازی به همین صورت است. در هر لحظه فقط با یک دشمن مبارزه می کنید که روند بازی را بیش از پیش یکنواخت می کند. کلاً استفاده از Kinect در این بازی بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته است. از دیگر فاجعه های بازی، Loadingهای بسیار زیادی است که به نمایش درمی آیند. از زمانی که بازی شروع می شود تا وقتی که اولین مبارزه را انجام دهید، آنقدر به Loading برمی خورید که خیال بازی کردن از سرتان می پرد. پس از اینکه یک مبارزه کوتاه را پشت سر گذاشتید، با Loading مواجه می شوید. این موضوع به شدت رنج آور است.

نتیجه گیری


بازار فروش بازی هایی که از روی فیلم ساخته می شوند، همیشه خوب بوده و به همین دلیل سازندگان این گونه بازی ها زحمت چندانی برای ساخته خود نمی کشند. همیشه یک بازی بی کیفت از روی فیلم ها ساخته می شود و سریعاً هم از یاد می رود. Kung Fu Panda 2 هم جزو این دسته از بازی ها است.

مرحله ای از بازی Battlefield 3 در تهران

شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) در جدیدترین شماره از سری بازی‌های «میدان نبرد» (Battlefield) کشور ایران و تهران را تبدیل به صحنه جنگ کرده است.

در این بازی نیروهای آمریکایی که همیشه نقش حامیان صلح و ثبات و حقوق بشر را در فیلم‌ها و بازی‌ها دارند، این بار به خود جرات داده و به جنگ با مردم ایران روی آورده‌اند. این بازی یک بازی تیراندازی اول شخص و دوازدهمین شماره از سری بازی‌های Battlefield است و داستان آن حول 2 شخصیت اصلی در سال 2014 می‌چرخد.

 

گروهبان هنری بلکبرن که همراه تیم خود برای یافتن گروه آمریکایی مفقودشده در مرز ایران و عراق فرستاده می‌شود، و دیگری جاناتان میلر که از اعضای ارشد نیروی تانک‌سوران ایالات متحده بوده و به نحوی وارد داستان بازی می‌شود. گروه مفقودشده در آخرین مأموریت خود وظیفه کسب اطلاعات مربوط به سلاح‌های شیمیایی را داشته است. همچنین بر اساس داستان بازی، تیم پنج نفره بلکبرن در اواسط مأموریت خود گرفتار زلزله‌ای می‌شوند که منشا آن در ایران است.

Battlefield 3 در وهله نخست برای رایانه‌های شخصی و در درجه بعد برای کنسول‌های PlayStation 3 و Xbox 360 طراحی و در نظر گرفته شده است. لذا، نسخه رایانه‌های شخصی آن دارای نقشه‌های بازی بیشتری نسبت به نسخه کنسولی آن می‌باشد. قرار است این بازی در 25 اکتبر (3 آبان) و برای مخاطبین 18 سال به بالا به بازار عرضه شود.

گفتنی است Battlefield 3 به دلیل استفاده از موتور بازی Frostbite 2.0 ساخت شرکت DICE از گرافیک بسیار بالایی برخوردار است. این موتور سبب می‌شود تا سازندگان آن بتوانند عملیات‌های تخریبی پیشرفته‌تر و نیز موسیقی و گرافیک بهتری را ارائه دهند. از این رو، این بازی در حال حاضر یکی از بهترین بازی‌ها در ژانر خود به حساب می‌آید، به نحوی که حتی شماره جدید بازی Call of Duty موسوم به Modern Warfare 3 را نیز تحت شعاع خود قرار داده است.

حوادث Battlefield 3 در خاورمیانه، اروپا و آمریکای شمالی اتفاق می‌افتد. شرکت سازنده قبلاً اعلام کرده بود که وقایع این بازی در شهرهایی چون تهران، پاریس، سلیمانیه (شهر مرزی بین ایران و عراق)، و نیویورک روی می‌دهد که در این مکان‌ها جنگ‌های خیابانی و نیز درگیری‌ در مناطق مرکزی شهر و فضاهای باز رخ می‌دهد.

بر اساس سایت رسمی این بازی، در یکی دیگر از پیش‌نمایش‌های آن، نیروهای زرهی آمریکا با استفاده از تانک‌های خود دست به عملیات گسترده نظامی در حومه تهران می‌زنند.

 


در پیش‌نمایش دیگر این بازی، رویدادهای آن در پایتخت ایران و در نزدیکی برج میلاد روی می‌دهد. نیروهای آمریکایی طی عملیاتی تحت عنوان «عملیات گیوتین»‌ به تهران حمله می‌کنند. هر چند این حملات در حال حاضر در دنیای مجازی و نه واقعی روی می‌دهد، اما شکی نیست که این نوع سناریوسازی و شبیه‌سازی دقیق شهرها در این دست از بازی‌ها چیزی جز آماده کردن و همراه‌سازی اذهان عمومی به ویژه جوانان برای انجام یک سری حملات در آینده نمی‌باشد.

 


البته یکی دیگر از دلایل ساخت این دسته بازی‌ها و یا فیلم‌ها، مرعوب ساختن حریف و دشمنان است تا بلکه حریفان با مشاهده ادوات جنگی پیشرفته در آنها، دچار هراس شده و در آینده مقاومت کمتری را از خود نشان دهند. اما اگر به واقع این نوع حملات مجازی و شبیه‌سازی‌ها نوعی آماده‌سازی و دست‌گرمی برای انجام حملات واقعی در آینده‌ای نزدیک و آن هم توسط نیروهای آمریکایی به خاک میهن‌مان باشد، آیا ما همانند نقشی که در این بازی ممکن است داشته باشیم ــ یعنی قرار گرفتن در جبهه دشمن و حمله به میهن خود ــ باز هم جانب نیروهای آمریکایی را گرفته و اجازه حمله به میهن‌مان، تصرف خاک آن، و کشتار هموطنان‌مان به دست آنها را می‌دهیم؟

از طرف دیگر و چنانچه در گزارشات قبلی نیز گفته شد، آیا لازم نیست مسئولانِ امر، بازی‌های رایانه‌ای را جدی‌تر دنبال کرده و برای آنها علاوه بر تمهیدات سلبی، تمهیدات ایجابی نیز بیندیشند؟

Battlefield 3 حداقل به 60 نفر دوبلر ایرانی نیاز دارد!


خوب اول یه توضیحی بدم در باب تیتر خبر >> در اصل تیتر خبر به این شکله ( DICE در حال اضافه کردن نفر برای motion-captureدر Battlefield 3 می باشد )

خوب شرکت بازی سازی DICE قصد اضافه کردن motion-capture به بازی است این کار تا 27 May ادامه داره ( مصادف با جمعه 6 خرداد ماه ) . لیستی توسط بازیگران یونانی در فیس بوک قرار گرفته است که در ان نوشته شده:سکانسهای motion-capture این عنوان توسط Lo Wallmo تهییه گردیده و توسط Tom Keegan کارگردانی می شود:

لیستی که در فیس بوک قرار گرفته نوشته شده است >>
به تعدادی بازیگر برای که قدرت اجرای بیشتری داشته باشند و همچنین سابقه ی بازی کردن در فیلم را داشته باشند .

سربازان امریکایی 20 الی 35 نفرد و ماموران ویژه ی روسی 25 الی 40 نفر و در اخر به 35 الی 60 نفر دوبله گر فارسی نیاز است.این بازیگر ها باید بتوانند در تمامی سکانس ها به زبان های انگلیسی ، روسی ، عربی و فارسی صحبت کنند ( به همین دلیل تیتر خبر شد این ) و همچنین تست هایی در تاریخ April 11, 12, 13 گرفته خواهد شد.

این بازی در پاییز امسال برایpc ,XBOX,PS3 منتشر میشود.

بازی DIABLO III

از زمان معرفی DIABLO III در BlizzCon سال 2008 همواره شایعاتی در مورد پورت بازی برای کنسولها هم به گوش میرسید و حالا یک نشانه دیگر هم از راه رسیده است .
بر طبق لیست مشاغل مورد نیازی که در Blizzard's job portal طرح شده بلیزارد به دنبال استخدام یک متخصص PS3 در تیم دیابلو 3 است , شخصی که دارای دانش و اطلاعاتی قوی در رابطه با کنسول سونی باشد .
در این آگهی اینطور عنوان شده : Blizzard Entertainment به دنبال یک مهندس ارشد نرم افزار مشتاق برای حضور در تیم دیابلو 3 به عنوان یکی از اعضای کلیدی است . این پست عهده دار نظارت بر معماری و سایر مشخصات PS3 برای به حداکثر رساندن کارایی این کنسول در مراحل ساخت و توسعه کدهای بازی است .
در حالی که این موضوع به صورت تلویحی تایید انتشار دیابلو 3 برای PS3 است اما وب سایت Joystiq میگوید این میتواند فقط یک شغل آزمایشی و تحقیقاتی (research-related job) و بخشی از برنامه کمپانی برای ورود به ساخت بازی برای کنسولها باشد .

نقد بازی Mortal Kombat 9

PS3 - X360

گرافیک : جلوه های خون و بیرون ریختن معده و روده ی حریفان همواره در بازیهای Mortal Kombat وجود داشته اند ولی در این بازی به بیشترین حد خود رسیده اند و مرزهای خشونت در یک بازی کامپیوتری را شکسته و پا را بسیار فراتر از عواطف انسانی گذاشته اند ، بسیاری از شخصیت های معروف این سری در این بازی قرار گرفته اند و طراحی و انیمیشن های ملموسی دارند که برای همه بویژه طرفداران قدیمی قابل شناسایی هستند ، طراحی شخصیت ها با دقت خاصی انجام شده و جزئیات لباس ها و اندامشان قابل تحسین است ، محیط ها و پس زمینه ها دارای نکات ریز هستند که توجه بسیار ویژه ی گروه سازنده به این بخش را نشان می دهد که همین توجه باعث شده محیط ها به قدری زیبا باشند که حتی گاهی حواستان را پرت کنند ، نورپردازی محیط در کنار رنگ بندی مناسب لباس و فضاها هر بیننده ای را مجبور به تحسین می کند ، صحنه های سینمایی و صحنه های اجرای Fatalityهای مرگبار بسیار خونین طراحی و اجرا شده اند ، طراحی مراحل در هر دو حالت شب و روز با دقت بالایی صورت گرفته ، اثر خون بر روی بدن مبارزان و بعد از آن ریختن خون روی زمین بسیار طبیعی است ... 19

صدا : موزیک ها هم از بازیهای اولیه ی این سری به MK9 پای گذاشته اند و هم سازندگان موسیقی آهنگ های جدیدی را برای این بازی ساخته اند که با فضای خونین و مرگبار این بازی همخوانی کامل دارد و حس دلهره و وحشت را به خوبی به بازیکن انتقال می دهند ، دوبله در حالت کلی خوب است ولی صدای بعضی از کاراکترها به صورت سطحی و با کمترین میزان دقت دوبله شده اند که در مواقعی که خشونت به بالاترین حد خود می رسد توی ذوق می زنند ، افکت های فریاد و در کنار آن صدای ضربات قابل قبول هستند ... 18

گیم پلی : Mortal Kombat در چند شماره ی آخر خود بویژه زمانی که به بعد سوم پا گذاشت عمق گیم پلی خود را از دست داد و دل طرفدارانش را آزرد اما  Mortal Kombat 9به ریشه های حقیقی سبک Mortal بازگشته طوری که تمام طرفداران قدیمی این سری با گیم پلی سریع و خونین آن ارتباط برقرار می کنند و تمام ضربات و فنون تک به تک در ذهنشان مرور می شود ، گیمرهای جدید هم که تازه می خواهند پای در دنیای Mortal Kombat بگذارند فراموش نشده اند زیرا در عین حال که باید با ضربات مبارزان آشنا باشید می توانید در همان دقایق اول با گیم پلی بازی آشنا شده و از آن لذت کافی را ببرید ، هوش مصنوعی همان روال قدیمی را در پیش گرفته و اگر کمی با بازی های اولیه این سری آشنا باشید می توانید به راحتی حرکات هوش مصنوعی را تشخیص داده و طی یک ضد حمله جان هوش مصنوعی را به خطر بیندازید! گیم پلی سریع و آتشین این بازی به قدری اعتیادآور است که شما را مجبور می کند بازیهایی مثل Street Fighter و Tekken را به کلی فراموش کنید و از این پس به لذت بردن از Mortal Kombat 9 بپردازید ، ضربات تنوع کمی دارند ولی ترکیب این حرکات چند ضربهای فوق العاده ای را ترتیب می دهد ، بخش چندنفره آنلاین غنی و پربار است ولی دو بخش Player Mode و Rank Mode کافی است تا ماه ها به افزایش رتبه خود در محیط اینترنت بپردازید ، بخش دونفره هم که جای خود را دارد و تجربه ی Mortal Kombat 9 با پسر خاله ای 25 ساله که روزهای کودکیتان را با مورتال کامبت 1 و 2 و 3 با هم گذرانده اید حس عجیبی به شما می دهد ... 20

داستان : هیچ بازی مبارزه ای ای تاکنون این قدر به داستان نپرداخته که مورتال کامبت 9 پرداخته . بخش داستانی MK9 دارای مراحل فراوان و متنوعی است که همان طور که می توانید حدس بزنید تقابل دو جبهه ی خوب و بد را به تصویر می کشد ولی همین تقابل ساده به قدری خوب پرداخته و روایت شده که از ادامه ی آن خسته نخواهید شد و آنرا تا پایان ادامه خواهید داد ... 19

شخصیت های معروف : Sektor , Sonya , Kung Lao , Sindel , SubZero , Jax , Shao Kahn , cyrax , Raiden , Liu Kang و ... و یک شخصیت معروف که در نسخه ی PS3 قابل دسترسی است و به طرز عجیبی عالی و شبیه شخصیت اصلی خود طراحی شده ، Kratos است که از God of War به این بازی راه پیدا کرده ...

نکات مثبت : گرافیک خوب ، روایت عالی داستان ، وجود شخصیت های معروف قدیمی ، شخصیت پردازی مناسب ، گیم پلی سریع و جذاب ...

نکات منفی : توجه بیش از حد به خشونت و خون که برخی افراد این اندازه خشونت را دوست ندارند و از بازی کردن MK9 خودداری می کنند ...

سبک : Fighting

سازنده : NetherRealm

ناشر : .Warner Bros

درجه سنی : 18+

ارزش : 19

MORTAL KOMBAT9 بیش از 3 میلیون نسخه فروخته ...

  www.playstation4.mihanblog.com
کمپانی برادران وارنر اعلام کرده که Mortal Kombat 9 بیش از 3 میلیون نسخه فروخته است . این بازی پرفروش ترین بازی مبارزه ای سال بوده که حتی از Marvel vs. Capcom 3 نیز بیشتر فروخته . Martin Tremblay از وارنر گفته که فروش Mortal Kombat 9 از حد انتظارات آنها بالاتر بوده که همین عامل می تواند حکم ساخت Mortal Kombat 10 را تایید کند .

FIFA13 از کینکت پشتیبانی خواهد کرد ...

www.playsation4.mihanblog.com
طبق اعلام David Rutter ، تهیه کننده سری بازی های Fifa ، آنها از هم اکنون کار ساخت Fifa 13 را شروع کرده اند . تغییر عمده ای که در نسخۀ X360 فیفا 13 اعمال خواهد شد  پشتیبانی کامل این بازی از Kinect است . EA یاد گرفته که هر سال Fifa را به جلو براند که Fifa 13 هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود .
منبع

نقد بازی Driver: San Francisco

 

اگر شما  از طرفداران سری بازیهای  که در انها قادر به انجام کارهای زیبادی میباشید  میتوان از میان انها  جی تی ای و درایور را نام برد حتما  بازی درایور را به خوبی به یاد دارید.این بازی یکی از موفق ترین بازی ها در این عرصه میباشد که تجربه ی دیرینه دارد و داری چند نسخه نیز میباشد.اگر به یاد داشته باشید در دهه پیش درایور نسخه های 1،2 ... 5 را وارد عرصه بازی کرد و اینک نیز  نسخه ششم که  درایور سن فرانسیسکو نام دارد را نیز به جمع بازیها اضافه کرد.اگر شما نسخ ههای قبل را بازی کرده باشید حتما با نوع این بازی به خوبی اشنا هستید ولی من برای اطلاع بیشتر توضیحات و همچنین تضاویری را از این بازی زیبا برای شما در ادامه مطلب اماده کردم که امیدوارم مورد توجه شما بزرگان قرار گیرد.


ادامه مطلب ...

نقد و برسی بازی SHift 2 UNLEASHED

اسم Need For Speed یک نام معروف و شناخته شده در عرصه ی ریسینگ میباشد که دارای کارنامه ای درخشان است.یکی از این بازی ها Shift میباشد که نسخه ی اول این بازی در سال 2010 میلادی منتشر شد و نسخه ای کاملا متفاوت در این عرصه بود که مارا با دنیای ریسینگ که در زمین های مسابقه میباشد اشنا کرد ولی متاسفانه استقبال زیادی از این بایز نشد زیرا مخاطبان این بازی خواستار نسخه ای جدیدتر و زیباتر در زمینه ی بازی های قبل همچون MOSTWANTED بودند.که طولی نکشید این کمپانی در سال 2011 نسخه ای جدیدتر به بازار بازی وارد کرد که از همه لحاظ با نسخه ی اول متفاوت باشد و ضعف ها در ان برطرف شده باشد.که ما نقد این بازی رو براتون در این مطلب اماده کردیم که میتونید اون رو از ادامه مطلب بخوانید.


ادامه مطلب ...

(نقد و بررسی بازی The Witcher 2 : Assassin's of Kings

 

PC – X360


The Witcher 2 : Assassin's of Kings

گرافیک : گرافیک این بازی یک شاهکار به حساب می آید ، محیط جزئیات بسیار زیادی دارد و در عین حال از طراحی بصری و فنی قابل قبولی برخوردار است ، طراحی شخصیت ها و انیمیشن هایشان تحسین برانگیز است و حرکات شخصیت ها طبیعی و نرم است ، سرعت فریم در صحنه های شلوغ دچار افت می شود ، افکت های صوتی جادوها در حد فیلم های سینمایی ظاهر می شوند و دقت بالایی در طراحی آنها صورت گرفته ، مراحل دارای وسعت زیادی هستند ، نورپردازی با استفاده از مشعل ها عالی انجام شده و سایه ی اجسام به طور بسیار طبیعی ای با حرکت شعله های آتش به حرکت در می آیند ، در برخی از نقاط بازی چند باگ کوچک وجود دارد که قابل چشم پوشی هستند ، آبجکت ها دارای جزئیات فراوان هستند و از لحاظ هنری و فنی بسیار عالی طراحی شده اند ، رنگ بندی محیط چشم نواز است ، گرافیک این بازی را می توان جزو بهترین گرافیک های امسال قرار داد که می تواند الگویی برای سایر بازیها باشد ... 19

صدا : دوبله به بهترین شکل ممکن انجام گرفته ، تمام شخصیت ها از گرالت گرفته تا مغازه داران صدای متناسب با شخصیت خود را دارند و گویندگان نیز حس شخصیت مورد نظر را به خوبی منتقل می کنند ، موزیک های موجود در بازی جزو بهترین ها هستند و شنیدنشان هر کسی را به وجد می آورد ، افکت های صوتی محیط و جادوها شاهکار به حساب می آیند و این صداها به طور متناوب با تغییر محیط دچار تغییرات اساسی می شوند ... 20

گیم پلی : تعادل مناسب بین تمام مراحل و قدرت های موجود در بازی ، کنترل گرالت بسیار روان و دلچسب است ، مبارزه با دشمنان به لطف وجود سلاح ها و جادوهای مختلف جذابیت خاصی دارد و هیچ گاه از تکرار حملات دشمنان خسته نخواهید شد ، ترکیب جادوها و ضربات شمشیر و سلاح ها می تواند لذت کافی از یک مبارزه ی دقیق را به شما منتقل کند ، اگر از طرفداران سبک نقش آفرینی اکشن هستید باید بدانید که سطح گیم پلی و سبک مبارزات The Witcher 2 به هیچ یک از بازی های این سبک شباهت ندارد و تنها نکات مثبت بازی های دیگر در این بازی پیدا می شوند ، با Level Up کردن گرالت و بدست آوردن آیتم های جدید می توانید لذت بیشتری از بازی ببرید و در عین حال در کشتن دشمنان و پیشبرد بازی بهتر و سریعتر عمل کنید ، هوش مصنوعی دشمنان به طرز عجیبی عالی است و به صورت دسته جمعی و از تمام جهات به شما حمله می کنند تا نابودتان کنند ، اگر سلاح ها و جادوها را با هم ترکیب کنید سرعت مبارزات چند برابر خواهد شد ، معماهای محیطی نیز به طور متعادل و عاقلانه دارای سختی مناسب هستند و حل کردنشان با اندکی فکر کردن میسر می شود ، مکانیسم دیالوگ نویسی و انتخاب دیالوگ ها چیزی نیست که در بازی های دیگر بتوان نظیرش را پیدا کرد ، سبک داستان گویی در دیالوگ ها در این بازی بسیار بهتر و مفهومی تر از دیگر بازی های هم سبک است ، تا زمانی که عمق تأثیر انتخاب دیالوگ ها در سرنوشت بازی را درک نکرده اید نمی توانید از آن لذت کافی را ببرید ... 19

داستان : داستان قسمت دوم بعد از قسمت اول اتفاق می افتد . در قسمت اول گرالت حافظه ی خود را از دست داده بود . او در یک جنگ وظیفه ی محافظت از شاه Foltest را بر عهده داشت . در همین موقع بود که یک شخص ناشناس (که گرالت احتمال می دهد او یک ویچر باشد) به Foltest حمله کرده و او را از پای در می آورد . گرالت شروع به مبارزه با فرد ناشناس می کند ولی او موفق می شود از دست گرالت در برود . گرالت بالای سر شاه ایستاده بود که افراد پادشاه فرا رسیدند و همین جا شروع ماجرای وحشتناک گرالت بود . Vermon Roche گرالت را مسئول مرگ پادشاه می داند پس به همین دلیل او را به سیاهچال تایمریا می اندازد . داستان قسمت دوم از همین سیاهچال که محل بازجویی گرالت است آغاز می شود . ولی گرالت می تواند با متقاعد کردن Roche از زندان فرار کند تا بتواند باعث و بانی اصلی مرگ شاه را پیدا کند . داستان بسیار زیبا و پر پیچ و خم است و به طرزی ماهرانه از طریق دیالوگ ها بازگو می شود . انتخاب دیالوگ ها بگونه ای است که 100 درصد در روند بازی تأثیر می گذارد و ممکن است انتخاب بین دو دیالوگ به طور کلی پایان بازی را تغییر دهد ، پس به همین دلیل بازی ارزش تکرار بالایی دارد و می توان آن را ده ها بار به پایان رساند . شخصیت پردازی گرالت و سایز شخصیت ها عالی است و تا آخر بازی با خلق و خوی و رفتار تمام شخصیت ها آشنا خواهید شد و به طرز باورنکردنی ای با آنها هم ذات پنداری خواهید کرد ... 19

ویچرها : ویچرها در واقع کسانی هستند که در کودکی از خانواده ی خود جدا شده اند و با انجام کارهای سخت و غیرعادی مانند جادو ، به یک آدم با قابلیت های خارق العاده تبدیل شده اند که توانایی هایی بسیار بیشتر از یک انسان عادی دارند . این گونه افراد در جوامع مختلف و در زمان های مختلف وجود داشته اند . در روم باستان نیز رسم بر این بوده که بچه ها را در هفت سالگی از خانواده جدا کنند و در کوهستان رها کنند تا جان سخت و قوی تربیت شوند .

 

نکات مثبت : داستان عالی ، گیم پلی فوق العاده ، موزیک احساسی ، یکی از بهترین گرافیک ها ، شخصیت پردازی عالی ...

نکات منفی : درجه سختی بالا ، برخی باگها در گرافیک و گیم پلی ...

 

سبک : Action - Role Playing - Adventure

سازنده : CD Project Red

ناشر : Atari

درجه سنی : 17+

 

ارزش : 19