معرفی جدید ترین بازی ها

معرفی بازی های ps3,pc,xbox,wii,androad

معرفی جدید ترین بازی ها

معرفی بازی های ps3,pc,xbox,wii,androad

نقد بازی harry potter & dethly hallows(part 1)7



مقدمه :
همان طور که شما میدانید،رمان های هری پاتر یکی از معروف ترین ،کتابهای جهانی میباشد که توسط خانم ج.ک.رولینگ نوشته شده است.سری فیلمهای این داستان نیز بعد از نوشته شدن کتاب تا کنون مرتب ساخته شده است. و نیز بازی های این رمان جهانی نیز برای خود در دنیای گیم جایی باز کرده است.نسخه های اول این بازی بدلیل اینکه در سال های اخیر ساخه شده است دارای گرافیک بالایی نمیباشند اما داستان بازی بسیار جالب است شما میتوانید هر انچه که در فیلم میبینید در بازی ، خود انجام دهید و این سبب وج.د طرفداران بسیاری بر این نسخه بازی ها شده است.در نسخه های اخری ،گرافیک بازی بسیار عالی میباشد.بطوری که تفاوت چندانی با خود فیلم ندارد.اما متاسفانه داستان بازی،بدلیل اینکه خود فیلم نیز در نسخه های 6 و 7 از مدرسه هاگوارتز بیرون آمده است شما نمیتونید ان کاراهای بامزه همچون دوئل با دانش اموزان،شطرنج بازی کردن،و هزاران کار فارق العاده دیگر را انجام دهید ونسخه ی 7 این بازی را بیشتر جنگ ها و دوئل های ناپایدار تشکیل میدهد.شما ،همانطور که میتوانستید در نسخه  ی  قبل این بازی،ورد های بسیاری را استفادعهک نید ،در این بازی نیز میتوانید.بلکه چیزهایی نیز اضافه شده است.زیرا موضوع اصلی این نسخه،جنگ و ناپایداری میبباشد.


مشخصات بازی :

پلتفرم xbox360,ps3,pc
 منتشر کننده بازی ELECTRONIC ARTS
 سازنده برادران وارنر
 سبک بازی اکشن سوم شخص

نکته جالبی که در این نسخه بازی های هری پاتر وجود دارد این است که صداگذاری شخصیت ها ،بوسیله ی خود بازیگران صورت گرفته است.

ونیز بازی گروهی شما، شما در بیشتر مواقع با دوستان صمیمی خود یعنی رون و هرمیون میباشید.



داستان بازی :


داستان بازی وقایع نیمه اول از آخرین کتاب سری هری پاتر را بازگو می کند. بعد از مرگ دامبلدور اوضاع به هم ریخته و ولدمورت به شدت قدرتمند شده است. روفیوس اسکریم جیور توانایی اداره دنیای جادویی را نداشته و به قتل می رسد. ولدمورت کنترل وزارت جادو را در دست گرفته و دستور دستگیری هری پاتر را صادر می کند. مرگ خوارها جهت دستگیری هری به مراسم ازدواج بیل و فلور حمله ور می شوند و هری به کمک هرماینی و رون از مهلکه فرار می کند. او قصد دارد تا با یافتن و نابود کردن جان پیچ های ولدمورت زمینه را برای نابودی او و نجات دنیای جادویی از شر جادوی سیاه، فراهم آورد. البته داستان بازی به روانی و جذابیتی که در بالا ذکر شد روایت نمی شود! نحوه روایت داستان به شدت گنگ و گیج کننده است و حتی برای کسانی که کتاب های سری را به طور کامل خوانده اند نامفهوم می باشد، در این بین بازیکن هایی که از داستان سری اطلاع چندانی ندارند چیزی از داستان بازی را متوجه نخواهند شد.
در نسخه ی 7،بدلیل داستان خود فیلم، بازی ارز سبک ماجراجویی که مشا در نسخه های 6 و 5 داشتید به سبگ اکشن تغییر یافته است.اما متاسفانه باید گفت که نسخه ی 7، برای بعضی مخاطبان حالت کسالت اور دارد. زیرا ماموریت ها و مراحل همه حالت خطی را دارند و بیشتر شما در حال جنگیدن با دشمنان ، یا همان گروه تاریکی میباشید و فعالیت خاصی را انجام نمیدهید.



ویژگی ها :
این بازی، همانند بازی هایی که جدیدا ،منتظر میوشد از خاصیات سنگر گیری پشتیبانی میکند یعنی بر خلاف نسخه های قبل شما میتوانید در هنگامدوئل یا جنگ با دشمنان سنگر بگیرید و از خود دفاع کنید.
و چیزدیگری که در این نسخه میباشد.سپر دفاعی مباشد.شما میتوانید در  زمان هایی که توانایی مقابله با دشمنان را ندارید و میخواهید ان ها را سر گرم کنید،از ورد سپر دفاعی استفاده کنید.، این کار بازدن کلید اسپیس انجام میشود.این سپر از برخورد ورد های دشمن به شما جلوگیری میکند.البته زمان خاصی هم دارد. و بعد از مدتی تمام میشود.


و دیگر ویژگی این بازی، وجود مکان های بسیار میباشد.شما در نسخه های قبلی فقط در هاگوارتز وجود داشتید  اما در این نسخه، با وجود نرفتن به مدرسه، در مکان های بسیاری،فعالیت مکنید.وجود مکانهایی همچون جنگل ها،مکان های سقف دار و .. که به جذایت بازی اضافه میکند.



ضعف ها :

در این نسخه هوش مصنوعی دشمنان کمی ضعیف میباشد .یعنیی انها زمانی به شما حمله میکنند که در فاصله بسیار نزدیک بطو مثال 1 متری شمتا باشند.اما طراحی ان ها فوق العاده هست.ولی اشکالی دیگر نیز وجود داردو ان  این است که چهره های بعضی دشمنان با هم یکی است  و این سبب ضعف در بازی میشود.


یکی از ضعف های بزرگ بازی غیر منطقی بودن روند آن می باشد. این روند غیر منطقی در بخش مبارزات به خوبی قابل مشاهده است. شما می توانید به کمک چوب دستی خود و وردهای موجود در بازی به دشمنان حمله کنید. بخش مبارزات دقیقا همانند شوترهای سوم شخص ساخته شده و شما وردهای بی پایان خود را همانند گلوله مسلسل روانه دشمنان می سازید. البته مرگ خوارها نیز بیکار ننشسته و به صورت رگباروار ضربات خود را به سوی شما شلیک می کنند. فقط مشخص نیست هری و مرگ خوارها چگونه فرصت می کنند این وردها را با این سرعت به زبان بیاورند! با پیشرفت در بازی تعداد زیادی ورد آزاد خواهد شد که البته از اکثر آن ها استفاده نخواهید کرد، در تمام طول بازی حس می کنید که یک بازی شوتر محض انجام می دهید با این تفاوت که در دستان شما به جای تفنگ، چوبدستی قرار دارد، در واقع ورد Stupefy نقش AK-47 را ایفا کرده و ورد Configoro به جای Rocket Launcher به کار می رود! در این بین سایر وردها اکثر بلا استفاده باقی می مانند. تیم سازنده در جهت کامل تر کردن بخش اکشن بازی دست به ابتکار دیگری زده و نارنجک را نیز به مجموعه سلاح های شما اضافه کرده است! البته تنها تفاوت این نارنجک ها با نمونه های واقعی این است که در واقع این نارنجک ها محلول های شیمیایی می باشند که پس از پرتاب به سمت دشمنان منفجر شده و آن ها را از بین می برند.

گرافیک:

در مورد گرافیک ای نبازی میتوان گفت که واقعا فوق العاده است و این بازی را ار نسخه های قبل متمایز میکند.

بخش گرافیک بازی از معدود نکات مثبت آن است. طراحی محیط ها نسبتا خوب صورت پذیرفته و از تنوع خوبی برخوردار هستند، برخی محیط ها نیز طراحی بسیار زیبایی دارند. البته محیط های داخلی بسیار زشت و ساده ساخته شده و در حد محیط های بیرونی نمی باشند. چهره شخصیت های اصلی نسبتا خوب طراحی شده ولی برخی شخصیت ها چهره ای کاملا خشک و بی روح دارند. انیمیشن شخصیت ها در حد متوسطی قرار دارد و مدل های دشمنان دارای کیفیت ضعیفی بوده و چهره مرگ خوارها اغلب شبیه به یکدیگر می باشد. صداگذاری شخصیت ها مناسب حال و هوای بازی بوده و سطح خوبی دارد، خصوصا دوبلورهای شخصیت های اصلی که به خوبی وظیفه خود را ایفا کرده اند. آهنگ های بازی نیز نسبتا زیبا و شنیدنی می باشند و با سرعت مبارزات هماهنگی خوبی دارند. در نهایت می توان بخش گرافیک و صدای بازی را خوب و مثبت تلقی کرد.

اما به نظر خودم این بازی دارای ضع های بساری میباشد و بایدمنتظر نسخه ی بعدی که فکر کنم همنی هفت هاست که منتظر بشود.بنشینیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد