معرفی جدید ترین بازی ها

معرفی بازی های ps3,pc,xbox,wii,androad

معرفی جدید ترین بازی ها

معرفی بازی های ps3,pc,xbox,wii,androad

نقد و برسی بازی SHift 2 UNLEASHED

اسم Need For Speed یک نام معروف و شناخته شده در عرصه ی ریسینگ میباشد که دارای کارنامه ای درخشان است.یکی از این بازی ها Shift میباشد که نسخه ی اول این بازی در سال 2010 میلادی منتشر شد و نسخه ای کاملا متفاوت در این عرصه بود که مارا با دنیای ریسینگ که در زمین های مسابقه میباشد اشنا کرد ولی متاسفانه استقبال زیادی از این بایز نشد زیرا مخاطبان این بازی خواستار نسخه ای جدیدتر و زیباتر در زمینه ی بازی های قبل همچون MOSTWANTED بودند.که طولی نکشید این کمپانی در سال 2011 نسخه ای جدیدتر به بازار بازی وارد کرد که از همه لحاظ با نسخه ی اول متفاوت باشد و ضعف ها در ان برطرف شده باشد.که ما نقد این بازی رو براتون در این مطلب اماده کردیم که میتونید اون رو از ادامه مطلب بخوانید.



مقدمه :
اگر بخواهیم نگاه کلی ب هاین گیم بیندازیم، نسبت به نسخه ی اول واقعا پیشرفت بسیاری عالی داشته است ولی اگر بخواهیم انرا بادیگر بازی ها همچون Forza Motorsport و Gran Turismo انرا مقایسه کنیم مقام سوم را بدست میاورد ولی میتان اینده ی خوبی را برای این بازی پیش بینی کرد.دلیل بزرگی که باعث ضعف این نسخه  و نسخه ی قبل میشود نا پختگی استودیو Slightly Mad Studio که سازنده ی ا ن بازی میباشد است که این خود یک ضعف برای این بازی هست.
ولی نسخه ی دوم Shift سعی کرده است خود را بیشتر نشان دهد و جایی برای خود در بین ابر بازی ها پیدا کند.ولی یک مشکلی که در این نسخه وجو دارد این است که این که کل ای نبازی در پیست های اتومبیل رانی میباشد و شا رنگی از شهر و فضای بیرون نخواهید دید که این خود سبب کاهش لذت مخاطب از گیم میباشدحال میرویم تا به برسی بخش های عمده ی گیم بپردازیم.
 نام بازی Shift 2: Unleashed
 ژانرریسینگ،مسابقه ای ، اتومبیل رانی
 شرکت سازنده Slightly Mad Studios
 ناشر
 Electronic Arts
 پلتفرم های موجود Pc.Ps3.Xbox
 سن مناسب برای این بازی از نگاه مویز گیمز 5 سال به بالا
 تاریخ انتشار 9فروردین 1390



ویژگی ها :
یکی از بزرگترین ویژگی های سری بازی های Shift  دید شما از داخل ماشین میباشد و شبیه سازی بسیاری دز این زمینه شده است که حس شما را در مورد ماشین بیشتر میکند و واقعا فکر میکنید که در داخل ماشین نشسته اید و ان را کنترل میکنید.و ویژگی دیگر که این بازی دارد تنوع در ماشین ها میباشد که شما میتوانید هر نوع ماشینی که را که میخواهید در این بازی پیدا کنید که جدیدترین انها Bugatti میباشد که یکی از تند ترین ماشین های ر حال حاضر جهان میباشد که کنترل ان در بازی بدلیل سرعت زیاد ان بسیار سخت میباشد.



ویژگی سومی که در این نسخه میباشد این است که شما میتوانید از هر جهتی که میخواهید از اتومبیل خود عکس برداری کنید و انرا به ارشیو عکس های خود اضافه کنید.ویژگی بعدی مربوط به بخش کار بر روی ماشین یا به قول خودمون اسپورت کرد ن ماشین میباشد.در این نسخه تغییرات بسیاری کرده است و بخش هایی زیادی نیز به ان اضافه شده است که شما میانید به وسیله ی پولی که از مسابقات بدست میاورید ماشین خود را اسپورت کنید و یک ابر اتومبیل بوجو اورید.بخش های اسپورت مربوط ایست به بدنه ی ماشین،نیتروژن، بخش های داخلی و موتو ماشین همانند ترمز و و....... رنگ و زیبایی ماشین و برچسب هایی که با شکل های گوناگون موجو است ، عوض کردن لاستیک ماشین و تایر ان،و.........................
ویژگی دیگر خط راهنما در بازی میباشد.در این نسخه و  همچنین در نسخه ی قبل بازی های Shift  یک خط در جاده و در پیش رو ی شما وجود دارد که شما را ب در میزان گازی که میدهید راهنمایی خواهد کرد و در سر پیچها  و جاهایی که ترمز لازم میباشد قرمز میشود البته برای بعضی مخاسبان مزاحم است که شما میتونید در صورت عدم دوست داشتن این خط را از قسمت تنظیمات حذف کنید.


ویژگی دیگر به قسمت Controller بازی مربوط میشود ای نبازی از هر توع گیم پد هماننند فرمان های معروف کنترل ماشین، دسته های بازی و همچنین کیبورد پشتیبانی میکند

اخرین ویژگی بربوط به بخش انلاین میباشد.در این نسخه شما قادر به بازی کردن با دوستان خود که بوسیله ی اینترنت امکان پذیر میباشد هستید که این نوع بازی در نسخه ی Shift خیلی بیشتر از قسمت Carrear مورد استقبال قرار گرفته است.



گرافیک :
در نسخه ی دوم بخش گرافیک بازی بیشتر مورد توجه قرار گرفته شده است واستدیو سازنده این بازی سعی کرده ضعف های نسخه ی قبل را برطرف سازد.طراحی زیبا و فوق العده ی ماشین ها، وجود محیط هیا زیبا در دور دست ها  وهمچنین کار بر روی جاده و محیط اطراف ان و بخش تماشا گران.
در این نسخه مسابق در هنگام شب واقعا زیباست.وجو نور پردازی ها زیبا، محیط های خارق العاده ، پسیت مسابقه ی زیبا از ویژگی های ان میباشد که برای شما اماده سارز یک محیط نفس گیر در مسابقات اتومبیل رانی میباشد و لذت ان بیشتر از مسبقات در هنگان روز میباشد.



  
ولی گرافیک بازی در مقایسه با بازی های دیگر همانند motor sport 3 . gran turismo 5 حرفی برای گفتن ندارد و بازی هم ضعف های در گرافیک این بازی دیده میشود ولی در نوع خود بازهم خوب است بطور مثال در بعضی مواقع هنگام تصادف شما با ماشین های دیگر یا با موانع هیچ تغییری در بدنه ماشین ایجاد نمیشود ولی تغییرات بسیار در این نسخه عیب ها را تا حد زیادی میپوشاند.
ولی از چند لحاط واقعا گرافیک بازی بسیار زیبا کار شده است بطور مثال در نمی داخلی که نمای معروف Shift نام دارد  شما شاهد یک محیط واقعا  زیبا و همچنین مشابه با محیط واقعی ماشین میباشید و کار بسیاری در محیط هیا داخلی همچون درجه های سر عت نما، اینه ها و ......بسیار زیبا کار شدهاست و همچنین شما میتوانید شاهد نمای نزدیک و یا دور از داخل کابین باشید.



صدا گذاری :
صدا گذاری  و  موسیقی های که در حین بازی پخش میشود بسیار دلنشین و زیباست.  خیلی خوب کار شده است.و همچنین صداهایی همچون برخورد ماشین ها به یکدیگر، رد شدن شما از روی سنگریزه ها و حتی دریفت کشیدن شما به زیبایی و همچنین به میزان جذب مخاطب افزوده است .
ولی در چند زمینه کمی بد کار شده است بطور مثال صدای اگزوز و قسمت شروع شما بسیار بد کار شده است و صدا ی ناخشایندی دارد.البته اگر به جزئیات زیاد توجه نداشته باشید از لذت شما در بازی چیزی نمیکاهد.



گیم پلی :
بنظر من برای استدیو ایی که اولی نبازی خود را منتشر میکند واقعا فوق العادست و جای  خیلی بهتر از این ها را دارد
 و میتوان روی ان حساب کرد.
در بازی همانند واقعیت و مسابقات اتومبیل رانی کلاس های متفاوتی  وجو دارد که به مماشین ها و همچنین مهارت راننده ها بستگی دارد. در بعضی مسابقات و قتی شما به مهارت کافیو Level های بالا میرسید بدون انکه ماشینی را بخرید میتوانید یکی از ماشین ها را انتخاب و با ان مسابقه ی خود را اغاز کنید.
وجود پیست های متفاوت  با نماهای جالب و همچنین ماشین های زیبا یی که از همه لحاظ مجهز میباشد  خیلی به داستان بازی کمک کرده است. البته این سری بایزها همانند بازی های ریسینگ دارای داستان خصی نیستند و از چند مسابقه تشکیل ده است ولی یک سیر خاصی وجو دارد که شامل مراحل و همچنین Level های خاصی میباشید که شما باید ان هارا طی کنید.
بازی در کشور های مختلف و بیشتر در زیبا ترین ان هاانجام میشود ولی بخاطر اینکه همه ی گیم در پیست ها میباشد شما نمیتوانید همانند بازی test drive 2  از محیط شهر استفده کنید و لذت ببرید.



همان طور که گفتیم زیبا ترین نقطهی  بازی ماسقات شبانه میباشد و قبل از انتشار سحبت ها و تعریف های بسیاری از تیه کنندگان به گوش میرسید.و در واقعی نیز همین گونه میباشد.شما در زمان رانندگی با ماشین در هنگام شب واقعا ترس ر احس میکنید و این بازی نیز به شما همین حس ر اوارد میکند که شما شاهد یک مسابقه هیجانی ودر عین حال ترسناک میباشد که نور پردازی چراغ های جلو که فقط جلوی اتومبیل شما را روشن نگه میدارد میباشید .در هنگام رانندگی شما نمیتوانید محیط های جلوتر را مشاده کنید وباید از دقت بالایی برخوردار شوید



و اینکه شم ادر اخر مسابقه نا امید برنمیگردید بطور مثال اگر اخرین نفر در مسابقه شوید باز هم امتیاز در یافت کرده و به Level های بالاتر میروید و قفل ها باز میشوند. ولی در بعضی مسابقات برای بازکردن مراحل بعد حتما باید رتبه ی 3 به بالا را بگیرید. که اوج هیجان را برای بدست اوردن این رتبه در شما ایجاد میکند.



نتیجه گیری و نظر مویز گیمز :
در کل در نسخه ی دوم Shift پیشرفت زیادی را در مقایسه با نسخه ی قبل شاهد هستیم و از هر لحاظ کار زیادی بر ان شده است و اگرNeed For Speed دوباره بخواهد نسخه ای دیگر از این بازی بیرون دهد اینده ی خوبی را برای Shift پیش بینی میکنیمولی همان وطر که در اخبار چند مطلب پیش گفتیم نسخه ی دیگر Need for speed  با اسم The Run  در راه میباشد که حدودا در ابان ماه امسال منتشر خواهد شد میباشد که امکانات زیادی از جمله پیاده شدن از ماشین و انجام کارهای سوم شخصی میباشد پس منتظر نسخه ی جدید باشید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد