معرفی جدید ترین بازی ها

معرفی بازی های ps3,pc,xbox,wii,androad

معرفی جدید ترین بازی ها

معرفی بازی های ps3,pc,xbox,wii,androad

جزیره ای گرفتار در باگ؛ نقد و بررسی Dead Island

  

در آغوش مرگ

.

بعد از هفته ها کار در بیرون از منزل همچنین درس خواند و خانه داری شاید هیچ چیزی مثل یک مسافرت در منطقه ای زیبا و آرام خستگی را از تن دور نمی کند. بنابراین کوله بار و چمدان سفر را می بندند کفش و کلاه می کنند تا آماده ی مسافرت بشوند. سفر به جزیره ای زیبا و ساحلی با جنگلی سرسبز و پرندگانی خوش آهنگ. همه چیز دلنشین و خاطره انگیز خواهد بود اگر..

.

همه چیز وقتی شروع شد که مسافران و توریست های گوشه و کنار دنیا همگی در جزیره ای زیبا و استوایی به نام ” Banoi ” به تفریح و رقص و پای کوبی مشغول بودند. چقدر شب قشنگی می شد اگر جزیره به ویروسی آلوده نمی گشت و آرامش آنجا را از بین نمی برد. با انتشار این ویروس رفته رفته ” زامبی ها ” در منطقه گسترش یافتند و توریست ها به ناچار باید به دنبال راهی باشند تا بتوانند از این جهنم زیبا فرار کنند.

.

شاید تنها نقطه برجسته ای که در Dead Island وجود دارد داستان آن است. با وجود اینکه ” فرار از چنگال زامبی ها ” در اکثر قصه های بازی به چشم می خورد اما Dead Island روایت متفاوتی  را برای بیان آن در نظر گرفته است که علاوه بر کلیشه ای نبودن آن بسیار دلنشین و باور پذیر است. تلاش برای زنده ماندن و آرزوی بازگشت به خانه تقریبا در خط داستانی بازی به خوبی گنجانده شده است و مخاطب را به خوبی همراه خود می سازد.

.

به جزیره خوش آمدید

.

جزیره استوایی ” Banoi ” واقعا زیباست و این زیبایی به شکل هنرمندانه ای در قدم به قدم محیط بازی به چشم می خورد. ظرافت در طراحی ساحل جنگل آلاچیق ها و همچنین کوهستان های اطراف جزیره مخاطب را مجذوب خود می کند اما فقط از دید هنری.

.

Dead Island بر روی موتور گرافیکی Chrome Engine 5 ساخته شده که همین امر موجب دیده شدن ضعف هایی در گرافیک فنی بازی گردیده است. یک طلوع یا غروب خورشید همیشه زیباست اما در این بازی فقط شاهد نمادی از آن خواهیم بود. نورپردازی در Dead Island اصلا جالب نیست و سایه ها نیز به طرز قابل توجهی ضعیف کار شده اند. بافت های تشکیل دهنده محیط اطراف و اشیائ موجود در بازی با به قدری غیر قابل تحمل هستند که زیبایی هنری گرافیک آن را زیر سوال می برند. جزئیات موجود در شهر و جنگل نیز خیلی خوب کار شده اما همه و همه قربانی موتور گرافیکی و گرافیک فنی ضعیف آن گردیده است.

.

.

با اعصابی قوی بازی کنید.!

.

پیچیده ترین و پر فراز و نشیب ترین قسمت بازی در گیم پلی Dead Island خلاصه می شود. تنوع در نکات مثبت و منفی گیم پلی این اکشن اول شخص به قدری زیاد است که آن را به یکی از بحث برانگیز ترین قسمت های آن تبدیل کرده است.

.

برای انجام بازی چهار کراکتر در نظر گرفته شده اند که در ویژگی ها و توانایی های جسمانی ” بسیار اندک ” با هم متفاوت هستند. با انتخاب هر یک از آنها برای شروع بازی یک سرگذشت چند خطی برایمان روایت می شود و بازی آغاز می گردد. تمام شخصیت پردازی این بازی در همین چند خط سرگذشت قرار داده شده است و اشاره دیگری در میان بازی به آن نمی گردد. در Dead Island شخصیت پردازی به قدری ضعیف است که هیچ تفاوتی بین شخصیت اصلی مکمل ها و دشمنان احساس نمی شود! چنین پرداخت ناقصی باعث می شود تا مخاطب هیچ گونه همزاد پنداری با کراکتر خود نداشته باشد و به شدت به ملموس بودن وقایع و اتفاقات درون بازی لطمه وارد کرده است.

.

تنوع در محیط بازی نقطه عطفی برای Dead Island محسوب می شود. از اتمسفر زامبی زده و جاده های ویران  شده ی لا به لای شهر گرفته تا زامبی های متفاوت و اسلحه های متعدد. زامبی ها در بازی انواع گوناگون و زیادی دارند و خیلی دیگر تکراری بودنشام احساس می شود و همچنین قدرت های آنها نیز متفاوت با یکدیگر می باشد. البته برای مبارزه با این دشمنان سلاح های گوناگونی هم در بازی قرار داده شده است. از هیچ وسیله ای برای صدمه زدن به زامبی ها دریغ نکنید. پارو آچار میله چکش و.. همه و همه نقش به سزایی در به وجود آمدن یک محیط وحشت زده و دلهره آور دارند. البته در قسمت های پایانی بازی رفته رفته سلاح های گرم مثل نارنجک و کلت نیز در بازی دیده می شوند در کارایی مخصوص به خود را دارند.

.

با روند رو به جلوی خط داستانی بازی درجه سختی آن نیز بالاتر می رود و مبارزه با زامبی ها سخت تر و سخت تر می شود. طبیعتا با همان قدرتی که سلاح ها در اوایل بازی داشته اند نمی شود زامبی ها را از پا درآورد بنابراین بخشی به جهت ارتقای سلاح ها و افزایش نیروی ضربات شخصیت اصلی در بازی گنجانده شده است تا با ارتقای آنها راحت تر به مبارزه ادامه دهیم. قسمت ارتقا یا آپگرید بازی بسیار وسیع کار شده است و اگر تنها به پشت سر گذاشتن مراحل اصلی بازی بسنده کنید تنها موفق به ارتقای بخشی از آنها خواهید بود.

.

در کنار مراحل اصلی و خطی بازی مرحله ها و ماموریت های جانبی نیز وجود دارند که می توان با انجام آنها هزینه مورد نیاز برای ارتقای سلاح ها را تامین کرد. اکثر این مراحل در ارتباط با کمک به افراد درون جزیره می بشد و مانند مراحل اصلی توضیحی درباره چگونگی ماموریت و درجه سختی آن بر روی یک کاغذ آغشته به خون نوشته شده است که برای انجام آن کافیست حکم تایید به آن بدهید.

.

اما تمام وسایل سلاح ها و زامبی هایی که در این جزیره وجود دارند زمانی کامل می شوند و معنی پیدا می کنند که بازیباز با کنترل شخثیت اصلی در مراحل بازی به گذراندن آنها می پردازد. روند بازی نتنها هیچ گونه هیجانی به مخاطب منتقل نمی کند بلکه بعد از مدتی انقدر یکنواخت و تکراری می شود که کمتر کسی می تواند از آن احساس خستگی نکند. از سوی دیگر قدم به قدم در Dead Island باگ های ریز و درشتی به چشم می خورند که روند ادامه بازی را غیر ممکن می سازند. از قرار گرفتن دشمنان در جاهای تعریف نشده و هوش مصنوعی غیر قابل تحمل همکاران و دشمنان بازی گرفته تا فرو رفتن در و دیوار و درخت و چمن درون یکدیگر..! در کل صحنه ای را در بازی نخواهید دید که حد اقل یک باگ کوچک به همراه خود نداشته باشد و اتفاقات درون این جزیره وسیع را بدون مشکل و ایرادی به پیش ببرد.

.

جزیره Banoi از وسعت قابل ملاحضه ای برخوردار است و برای جا به جایی در آن دو ویژگی طراحی شده است. برای سرعت بخشیدن در مسافرت های کوتاه درون جزیره نقشه هایی اطراف شهر قرار دارند که با مشخص کردن مقصد از روی آن می توان به سرعت در محل مورد نظر حاضر شد. اما وسیله پر کاربر دیگری که در Dead Island وجود دارد اتومبیل ها هستند. تعداد آنها بسیار اندک است اما هم نقش به سزایی در انتقال و جا به جایی درون جزیره ایفا می کنند و هم برای مبارزه با زامبی ها و حتی فرار از دست آنها یکی از مهم ترین وسایل بازی به حساب می آیند.

.

.

موسیقی را لمس نکنید.!

.

یکی از مهم ترین ارکان شکل گیری یک اتمسفر گیرا در بازی ها کیفیت صداگذاری و موسیقی آن است که به شدت در انتقال احساس از تصاویر و محیط بازی به مخاطب کمک می کند. متاسفانه این ارکان در Dead Island هیچگاه به چشم نمی خورند و به گوش نمی رسند. صداهای تکراری و یکنواخت زامبی ها و پراکنده در میط اطراف همچنین یک موسیقی متوسط که در پاره ای از اوقات با وقایع اطراف هم خوانی دارد. اما Dead Island در این بخش بهتر از دو قسمت قبل کار کرده است که می توان در این رابطه به صدابرداران و آهنگ سازان  آن تبریک گفت.

.

.

جزیره مرده ای که زنده نشد.!

.

در مجموع Dead Island یک اکشن اول شخص در درجه سنی M با ایده های خوب و عملکرد نچندان راضی کننده است که مشکلات و ایرادهای بسیار زیادی در آن به چشم می خورند. تنها نقاط مثبت آن گرافیک هنری و تنوع در ویژگی های مختلف بازی می باشد که در غالب یک ایده نو ساخته شده اند اما حیف که تعدد بسیار زیاد باگ ها و مشکلات گرافیک فنی بازی از تبدیل شدن Dead Island به یک بازی بزرگ جلوگیری می کنند.

.

نکات مثبت : داستان – گرافیک هنری – تنوع در دشمنان و سلاح ها – اتمسفر زامبی زده

.

نکات منفی : باگ های متعدد – گرافیک فنی – روند تکراری و خسته کننده – شخصیت پردازی

.

گرافیک : ۷٫۲

گیم پلی : ۷٫۴

موسیقی و صدا : ۷٫۵

داستان : ۸

مجموع : ۷٫۵

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد